Kirkon perheneuvonta, kuvituskuva.

Painavatko mieltäsi parisuhde, perhe tai muut henkilökohtaiset asiat?

Perheasiain neuvottelukeskuksesta saat asiantuntevaa keskusteluapua. Voit tulla yksin, parina tai perheenä. Keskustelut ovat luottamuksellisia.

Järjestämme myös perheasioiden sovitteluja ja erilaisia ryhmiä, sekä perhe-, kasvatus-, koulutus- ja työnohjauspalveluja.

Palvelumme ovat maksuttomia Hämeenlinnan, Hattulan, Janakkalan ja Valkeakosken asukkaille. Sinun ei tarvitse olla seurakunnan jäsen.

Vuosittain meillä käy noin 500 henkilöä.

Mitä perheneuvonnassa tehdään?

Usein perheneuvonnassa käydään terapeuttista keskustelua asiakkaiden kanssa. Keskustelua ohjaa yksi tai joskus kaksi perheneuvojaa.

Yksilökäynti kestää tunnin. Pari- tai perhekäynti on puolentoista tunnin mittainen.

Käyntikertoja voi olla yksi tai useita. Kerrat pyritään järjestämään tarpeen mukaan joko viikoittain tai harvemmin. Käyntien määrää ei ole rajattu, vaan se katsotaan jokaisen asiakkaan kohdalla erikseen.

Relationship counselling in English

Family and relationship counselling is available also in English. You can attend the sessions individually, as a couple, or as a family. The counselling is confidential and free of charge and available for people living in Hämeenlinna, Janakkala or Valkeakoski.

Please contact Niina Virtanen, tel. +358 40 8049340. The serfice is available from monday till friday between 9 am and 12am.

Perheneuvojat vierailevat alustamassa ja luennoimassa

Perheneuvojat vierailevat muun muassa neuvoloissa, päiväkotien vanhempainilloissa ja kouluissa puhumassa parisuhde- ja perheteemoista. Luennoista sovitaan tarkemmin kunkin kohderyhmän toiveiden mukaan – ota yhteyttä ajanvaraukseen.

Luennot ovat pääsääntöisesti maksullisia seurakuntien ulkopuolisille tahoille.

Työnohjausta työssäjaksamiseen

Työnohjauksessa paneudutaan työhön liittyviin kysymyksiin, kokemuksiin ja tunteisiin joko yksin tai ryhmässä. Työnohjauksessa käydyt keskustelut ohjaajan ja ohjattavan välillä ovat luottamuksellisia.

Työnohjauksessa tarkastellaan työhön liittyviä tilanteita ja tarkoituksena on oppia niistä. Työnohjauksella tuetaan työssä jaksamista ja vähennetään työstä aiheutuvaa kuormittuneisuutta.

Ohjaus on pääsääntöisesti maksullista.

Ristinollaa, jossa sydämet voittavat ristit. Hämeenlinna-Vanajan seurakunta.
Sibeliuksenkatu 5, 3. krs.
13100  Hämeenlinna

Ajanvaraus puhelimitse arkisin klo 9-12.