Muistotilaisuus on muistohetki vainajalle

Hautaan siunaamiset toimitetaan hyvät turvaetäisyydet säilyttäen ja hygieniaohjeita noudattaen. Muistotilaisuudet seurakunnan tiloissa, kodeissa ja yksityistiloissa ovat yksityisiä juhlia, joiden turvallisuudesta vastaavat niiden järjestäjät.

Muistotilaisuus voidaan järjestää seurakunnan tiloissa, kodissa tai muussa paikassa. Seurakunnan tiloja voi varata Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan palvelutoimistosta, joka palvelee arkisin 9-12 ja 13-15 numerossa 040 804 9333.

Muistotilaisuuden kulku

Muistotilaisuudessa vietetään yleensä kahvin tai aterian jälkeen muistohetki. Siihen voi kuulua virsi, adressien lukeminen, muistosanat, lyhyitä puheenvuoroja, musiikkiesitys, papin puhe ja rukous sekä lopuksi virsi.

Papin osallistuminen musitotilaisuuteen

Voit ilmaista tahtosi siunauskeskustelussa, jos toiveena on, että pappi osallistu muistotilaisuuteen. Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan alueella kanttorit eivät pääasiallisesti osallistu muistotilaisuuteen.