Vuorentaan hautausmaa

Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan Vuorentaan hautausmaa

Marssitie 23, 13500 Hämeenlinna

040 804 9450 kappeli, krematorio

Vuonna 1971 perustettu Vuorentaan hautausmaa sijaitsee Vuorentakana Marssitien varrella Vuorentaan kappelin lähellä. Hautausmaan kokonaispinta-ala on 12 hehtaaria.

Hautausmaan uusin osa, Tuokkolan alue, otettiin käyttöön 1995. Vuorentaan hautausmaalla on arkkuhautaosastojen lisäksi uurnahauta-alue, muisto-uurnalehto sekä muistolehto, johon tuhka kätketään ilman uurnaa. Muistolehtoon haudatuilla on yhteinen muistomerkki, jossa ei ole haudattujen nimiä. Muistouurnalehdossa on yheinen muistelupaikka, johon voidaan halutessa laittaa vainajan tiedoilla varustettu laatta.

Tyhjän sylin muistokivi siunattiin syyskuussa 2023. Muistokivi on tarkoitettu lohduksi lapsettomille ja lapsensa menettäneille. Tyhjän sylin kivi siunattiin paikaksi, jossa suru tyhjästä sylistä saa olla totta. Tyhjän sylin kivi siunattiin toteutumattomille unelmille, tyhjälle sylille, menetetylle rakkaalle ja suurelle surulle, mutta myös suurelle rakkaudelle.

Vuorentakana on myös Hämeenlinnan ortodoksiseurakunnan hauta-alue, islam-uskoisten hautaosasto ja tunnukseton hauta-alue. Vuonna 1971 rakennetussa siunauskappelissa on iso ja pieni kappeli sekä krematorio, joka palvelee koko Hämeen aluetta.

Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan Vuorentaan hautausmaan kartta

wc wc