Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan jumalanpalvelukset ja hartaudet

Jumalanpalvelus on seurakuntalaisten yhteinen juhla.

Jumalanpalveluksessa Jumala itse palvelee meitä. Hän tulee luoksemme Pyhän Henkensä kautta Raamatun teksteissä, rukouksissa, virsissä ja ehtoollisessa. Jumalanpalveluksen erityisenä sisältönä ovat Jeesuksen puheet, teot ja opetukset. Sisällön korostus muuttuu sunnuntaista toiseen. Näin jumalanpalveluksessa seurataan kirkkovuotta. Vuosi alkaa adventista ja päättyy tuomiosunnuntaihin.

Jumalanpalveluksia on kahta perustyyppiä: messuja eli ehtoollisjumalanpalveluksia ja sanajumalanpalveluksia. Eikoismessuissa voivat korostua esimerkiksi vapaamuotoisempi hengellinen musiikki tai sisältö on suunniteltu erityisesti lapsiperheille.

Ehtoollisella on tarjolla myös alkoholitonta viiniä ja gluteiinitonta leipää. Kirkkovieraat voivat jättää oman esirukouspyyntönsä.

Haluatko osallistua messujen suunnitteluun ja toteutukseen?

Jumalanpalvelus toteutetaan seurakunnan työntekijöiden ja seurakuntalaisten yhteistyönä. Tervetuloa avustamaan jumalanpalveluksissa tai jakamaan ehtoollista.

Suunnittelemme ja toteutamme erikoismessuja yhdessä:

Jumalanpalvelukset

Joka sunnuntai jumalanpalvelus järjestetään seuraavissa kirkoissa. Aikatauluissa on välillä poikkeuksia - ajankohtaisen tiedon löydät aina tapahtumakalenterista.

• kello 10 Hauho, Hämeenlinna, Kalvola, Lammi, Renko, Tuulos ja Vanaja
  • kello 12 Jukolan Lintukoto