Hartaudet vanhusten hoivakodeissa

Voisiko hartaushetkien pitäminen olla sinun tapasi palvella seurakuntaa? Tule mukaan tuomaan iloa hoivayksiköissä asuville vanhuksille!

Toimintaan mukaan tuleville järjestetään hartauskoulutus. Hartauskoulutus antaa käytännön tiedot ja taidot pitää itsenäisesti hartaushetkiä vanhusten hoivayksiköissä. Koulutukseen osallistuvat tutustuvat hoivakotien arkeen osallistumalla myös työntekijöiden pitämiin hartaushetkiin.

Eläkeikäisten ryhmien vetäjänä

Seurakunta järjestää Hätilässä, Poltinaholla ja Rengossa päiväpiirejä eläke-ikäisille. Päiväpiirien ohjelmat koostuvat yhdessäolosta, vaihtuvista vierailijoista ja teemoista. Haluaisitko toimia uuden päiväpiirin tai toiminnalisen kerhon vetäjänä itsenäisesti tai esim. työntekijän työparina?

Ystävänä kotona asuvalle ikäihmiselle

Moni kotona asuva ikäihminen on yksinäinen. Yksinäisyyttä voi lieventää vapaaehtoinen ystävä, joka vierailee ikäihmisen kotona tai lähtee ulkoilemaan ikäihmisen kanssa. Ystävänä kohdataan arjen asioiden äärellä, mutta hengellisyys voi tarvittaessa ja yhdessä sopien olla mukana esim. Raamatun lukemisena, virsien laulamisena tai yhdessä rukoillen.

Reskan Kulman tiistaipäivissä avustajana

Reskan Kulman (Raatihuoneenk. 19) alakerrassa vietetään joka tiistai diakonian päivää. Päivän aikana tarvitaan vapaaehtoisia mm. aamupalan tekemiseen ja moniin muihin tehtäviin esim. ohjelman suunnittelussa ja tuottamisessa. Päivän toiminta on tarkoitettu ikäihmisille. Jos haluat toimia ikäihmisten parissa, ota yhteys Hanna-Leena Niemelään.

Jos kiinnostuit toiminnasta, kysy rohkeasti lisää työntekijöiltä!

Kysy lisää

Birger Jaarlin katu 3, PL 65

eläkeikäiset, vanhusten hoivayksiköt

seurakuntapastori