Toimintaa ja tapahtumia ikääntyneille

Hämeenlinna-Vanajan seurakunta järjestää monipuolista toimintaa eläkeikäisille. Eläkeikäisten ryhmätLinkki avautuu uudessa välilehdessä kokoontuvat ympäri Hämeenlinnaa virkistävän ja rakentavan tekemisen ja mukavan juttuseuran merkeissä. Seurakunnassa on tarjolla useita aktiivisia kuoroja. Sunnuntain jumalanpalveluksien lisäksi uskonelämää voi harjoittaa erikoismessuissa, joiden sisältöä rakennetaan yhdessä seurakuntalaisten kanssa. Eläkeikäisille on tarjolla ruokailuja Hämeenlinnan keskustassa, Jukolassa ja Rengossa.

Myös kaikki aikuisille suunnattu toiminta sopii eläkeikäisille. Tervetuloa mukaan raamattupiireihin, harjoittamaan kädentaitoja tai hiljentymään retriiteille!

Eläkeikäisten leiripäivät

Eläkeikäisten leiripäiviä järjestetään vuosittain. Leiripäivät ovat 13.–15.8. Janakkalan Rantalahden leirikeskuksessa. Lisätietoja tulee keväällä 2024. Tiedustelut: Seija Puusaari p. 040 804 9358.

Ystäväkirje tuo seurakunnan tervehdyksen kotiin

Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan Ystäväkirje on maksuton kirje seurakunnan alueella asuville yli 65-vuotiaille. Ystäväkirje sisältää vuodenajan mukaiset kuulumiset, hengellistä ravintoa sekä tietoa ajankohtaisista tapahtumista ja asioista. Tilaa ystäväkirje kotiisi.

Vanhusten viikko

Vanhustyön keskusliiton käynnistämää Vanhustenpäivää on vietetty jo vuodesta 1954 lähtien lokakuun ensimmäisenä sunnuntaina. Sitä seuraava viikko on Vanhustenviikko.

Vanhusten viikon messu on lähiömessussa Jukolan Lintukodossa, Eeronkuja 5, su 6.10. 2024 klo 12.