Rauhan ja läsnäolon kokemus tanssimalla

Meditatiivinen pyhä tanssi on mietiskelyä ja kehollista rukousta, musiikin säestyksellä. Ohjaajana pyhän tanssin pioneeri Tiina Sara-aho.
Kuvassa Tiina Sara-aho tanssii kirkkosalissa. Kuva Esko Jämsä.

Kuva Esko Jämsä

Pyhän tanssin retriitti-iltapäivä keskusseurakuntatalossa lauantaina 7. maaliskuuta klo 14–17 sopii kaikille. Ohjaajana toimii pyhän tanssin pioneeri, teologian maisteri, erityisopettaja Tiina Sara-aho.

- Liikumme piirimuodossa kauniin kirkollisen musiikin, esimerkiksi Taize-rukouslaulujen, säestyksellä. Askeleet ovat helppoja, osallistuja tarvitsee vain taidon kulkea eteenpäin ja kääntyä. Pyhä tanssi sopii kaikille. Myös vauvoille kantoliinassa aikuisen kanssa. Tule sellaisena kuin olet, rohkaisee Sara-aho.

Moni voi yllättyäkin siitä, että pyhä tanssi on kirkon varhaista perinnettä. Se ei ole esittävää, vaan on tarkoitettu tuomaan rauhan ja läsnäolon kokemus osallistujalle. Tanssimeditaatioiden voima on esteettisessä kokonaistunnelmassa ja liikkeiden toiston määrässä.

Pukukoodina ovat tavalliset vaatteet ja pehmeäpohjaiset kengät, tossut tai paksut sukat.

Iltapäivän aikana tarjotaan kahvit. Tilaisuus on maksuton, mutta siihen tulee ilmoittautua 24.2. mennessä sähköpostitse heini.aronkoski(at)evl.fi.

Lisätietoja Tiina Sara-aho, saraaho@gmail.com tai 050 490 6014.

2020-02-10 17:31:00.0