Ahveniston hautausmaa

Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan Ahveniston hautausmaa

Hautaportinkuja 8, 13500 Hämeenlinna

040 804 9441 hautausmaiden työnjohtaja

Ahveniston hautausmaa sijaitsee Ahveniston harjulla. Hautausmaa on perustettu vuonna 1873 ja sen kokonaispinta-ala on 9,25 hehtaaria. Hautausmaalla on arkkuhautaosastoja ja muistolehto, johon tuhka kätketään ilman uurnaa sekä uurnalehto.

Muistolehtoon haudatuilla on yhteinen muistomerkki, johon voidaan halutessa laittaa vainajan tiedoilla varustettu laatta. Muistolehdossa on taiteilija Annu Eklundin tekemä In memorian -muistomerkki. Muistolehto siunattiin käyttöön vuonna 2000.

Ahvenistolla sijaitsevat myös Hämeenlinnan seurakunnan sankarihauta-alue muistomerkkeineen, kansalaissodan muistomerkki sekä muualle haudattujen muistomerkki.

Tutustu Ahveniston historiaan, luontoon ja muistomerkkeihin
Kirkkomaa.fi -sivuston kautta.

HUOM! Kulku hautausmaalle on muuttunut

Hautausmaan vanha liittymä Ahvenistontiellä on suljettu liikenteeltä. Kulku Ahveniston hautausmaalle tapahtuu Sairaalakadun ja Hautaportinkujan kautta. Ahvenistontien kevyen liikenteen yhteys hautausmaalle ja Hautaportinkujalle on säilytetty (Hämeenlinnan kaupunki). Hautausmaan parkkipaikalle kävijät voivat parkkerata 3h ajaksi - muistathan parkkikiekon! Pysäköintiä valvoo ParkkiPate Oy.

Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan Ahveniston hautausmaan kartta

wc wc