Poltinahon seurakuntatalo

Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan Poltinahon seurakuntatalo ulkoa

040 804 9454 vahtimestari

Eija ja Olli Saijonmaan suunnittelema Poltinahon seurakuntatalo valmistui vuonna 1980 kaupungin länsiosaan, Turuntien ja Poltinahontien risteykseen. 2 700 neliömetrin rakennus on Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan lasten ja nuorten toiminnan talo sekä monien konserttien ja tilaisuuksien pitopaikka.

Toimintaa

Kerran kuussa järjestetään jumalanpalvelus. Ylistyslaulu- ja rukousillat sekä Tuomasmessut kuuluvat myös Poltinahon seurakuntatalon säännölliseen toimintaan. Kerhohuoneissa kokoontuvat monet aikuisten pienryhmät. Kuoroilla, lasten ja varhaisnuorten kerhoilla, rippikoululla sekä partiolippukunnilla on omat kokoontumistilansa. Seurakuntatalon yhteyteen kuuluu myös samassa korttelissa Verhonkatu 25–27:n asuinkiinteistö, jonka alakerrassa on seurakuntayhtymän kiinteistötoimisto ja taloustoimisto sekä nuorisotoimiston tiloja – pohjakerroksessa kokoontuvat partiolaiset.

Seurakuntatalon kirkkosalissa on 180 istumapaikkaa ja lisäksi kuorokorokkeella on 30. Kahviossa on 56 istuinpaikkaa. Kahvion yhteydessä on laitoskeittiö. Kirkkosalissa on urut ja flyygeli.

Poltinahon kahvio juhlatilana

Poltinahon seurakuntatalon kahviossa voi viettää erilaisia perhejuhlia, kuten kaste- ja rippijuhlia. Tila soveltuu myös muistotilaisuuksien pitämiseen. Lisäksi tilaa voi vuokrata vaikka kokouksien pitämiseen. Pöytien ääreen mahtuu istumaan 56 henkilöä.

Varusteet: Kahviossa on 12 kpl pöytiä kokoa 70x125 cm ja kaksi kappaletta pyöreitä pöytiä, halk. 120 cm. Kahvi- ja ruoka-astiastot on 200 henkilölle, myös tarjoiluastiat löytyvät. Kastemekko, kastemalja, maljakot, kynttilänjalat sekä kaste-/muistopöytä lainattavissa. Syöttötuoleja on kaksi kappaletta. Kahviossa on piano. Erillisestä pyynnöstä käytössä on esitysnäyttö tai videotykki ja valkokangas.

Keittiö: Kahvion yhteydessä on laitoskeittiö, jonka varustukseen kuuluu mm. iso kahvinkeitin, vedenkeitin, uuni, liesi, kippikattila, astianpesukone ja jääkaappi.

Poltinahon 123-kerhotila ja takkahuone juhlatilana

Poltinahon seurakuntatalon 123-kerhotilassa ja takkahuoneessa voi viettää erilaisia perhejuhlia, kuten kaste- ja rippijuhlia. Tila soveltuu myös muistotilaisuuksien pitämiseen. Lisäksi tilaa voi vuokrata vaikka kokouksien pitämiseen. Pöytien ääreen mahtuu kerhotilassa istumaan 30 henkilöä, takkahuoneessa on sohvakalusto noin 15 henkilölle.

Varusteet: 123-kerhotilassa on 5 kpl kuusikulmaisia pöytiä, halk. 160 cm, istuimet 30 henkilölle. Takkahuoneessa sohvakalusto noin 15 henkilölle. Kahviastiasto on 30 henkilölle. Kastemekko, kastemalja, maljakot, kynttilänjalat sekä kaste-/muistopöytä lainattavissa. Syöttötuoleja on kaksi kappaletta. Kerhotilassa on piano. Tarpeen mukaan käytössä on videotykki ja valkokangas.

Keittiö: Kerhotilan ja takkahuoneen yhteydessä on pieni keittiö, jonka varustukseen kuuluu kahden pannun Moccamaster-keitin, vedenkeitin, mikroaaltouuni, liesi, pieni jääkaappi.

Ohjeita tilojen varaajille ja hinnasto.

Poltsari

Suurin osa nuorisotoiminnasta tapahtuu Poltinahon seurakuntatalossa eli Poltsarilla.

Urut

Vuonna 1987 seurakuntasaliin saatiin Kangasalan urkurakentamon tekemät 16-äänikertaiset mekaaniset urut.

Pysäköinti

Matti Alangon kadun puolella on pysäköintipaikkoja noin 10 kpl.

Esteettömyys

Seurakuntatalon sisäänkäynti ei ole esteetön, pyörätuolilla kulkeva tarvitsee avustajan. Kirkkosalissa on induktiosilmukka.

Esteetön wc Esteetön wc
Induktiosilmukka Induktiosilmukka
Lastenhoitohuone Lastenhoitohuone
Lähes esteetön tila Lähes esteetön tila
Pysäköinti Pysäköinti
wc wc

ti 19.3. klo 9.30

Perhekerho

Yhteisiä lapsille ja aikuisille
ti 19.3. klo 13.00

Vauvakerho

Vauvakerhoissa jaetaan vauvaperheen arkea
ke 20.3. klo 9.00

Lähetysaskartelija Puupäät

Lastu lastulta maailma paremmaksi!
ke 20.3. klo 13.00 -16.00

Käsityöpiiri Nypyttäjät

Yhdessä tehden käsitöiden tekeminenkin maistuu mukavammalta!
ke 20.3. klo 18.00

Nuorten illat

Nuorten illat keskiviikkoisin klo 18-21 7.9. alkaen Poltinahon seurakuntatalon nuorisotilalla.
to 21.3. klo 13.00

Poltinahon eläkeikäisten ryhmä

Tervetuloa mukaan Poltinahon eläkeikäisten ryhmään
to 21.3. klo 17.00

Mukulakuoro

Tervetuloa kaikki 5-9 vuotiaat innokkaat laulajat iloitsemaan laulun lahjasta!
su 24.3. klo 10.00

Perhekirkko