KUTSU JA HAASTE: WALK IN –TERAPIA alkaa Hämeenlinnassa!

Kutsumme ja haastamme sinut vapaaehtoiseksi tarjoamaan nuorille lyhyttä keskusteluapua maanantaisin klo 16-20 Ohjaamon tiloissa, Hämeenlinnassa.

Kopio Joulumalli_FB (1).png

Pystyisitkö sinä antamaan yhden illan kuukaudesta tai joka toinen kuukausi lievittämään paikallisten nuorten hätää? Yhdessäkin illassa vapaaehtoisena toimiminen on mahdollisuus auttaa.

Onko sinulla

•  psykoterapeutin pätevyys (joko Valviran myöntämä tai siihen oikeuttama koulutus)

•  lyhytterapeutin koulutus

•  psykoterapia- / lyhytterapiaopintoja vähintään 2 vuotta (40 op) suoritettuna

•  psykiatrian erikoissairaanhoitajan koulutus ja kokemusta vastaanottotyöstä

•  jokin muu soveltuva koulutus, johon kuuluu riittävä määrä mt-työn / psykologian / psykiatrian  opintoja ja pitkä kokemus nuorten  keskusteluavussa toimimisesta

Evankelisluterilainen kirkko on aloittanut Walk in terapia-toimintaa syksyllä 2021 Tampereella vastaamaan nuorten ja nuorten aikuisten hätään. Hämeenlinnassa Walk in -terapiaa kokeillaan 25.4. alkaen vuoden loppuun yhteistyössä Hämeenlinnan kaupungin kanssa. Hämeenlinnassa kootaan vapaaehtoisista koostuva ”auttajatiimi”, joka tarjoaa yhden kerran kohtaamisia ja kuuntelua. Hämeenlinna-Vanajan seurakunta toimii vapaaehtoisten kokoajana, vastaa viestinnästä ja kaupunki tarjoaa tilat toiminnalle. Toiminta mahdollistuu, jos vapaaehtoisia löytyy riittävästi.

Yhdessä illassa on mahdollisuus kohdata 8 nuorta/nuorta aikuista, jos saamme jokaiseen iltaan kaksi vapaaehtoista.  Ohjaamon henkilökunta on illassa paikalla ja vastaa toiminnan pyörittämisestä, nuoren jatkoavun piiriin ohjaamisesta.

Lisätietoa valtakunnallisesta Walk in -terapiasta https://evl.fi/kukaaneijaayksin/kirkon-walk-in-terapia

Ilmoittautua voit vapaaehtoisten rinkiin: paivi.kangas@evl.fi

Kerro viestissä:

1.                        Kuka olet ja mikä on koulutuksesi (kts. koulutusvaatimus vapaaehtoiselle)

2.                        Yhteystietosi (puhelinnumero ja s.posti)

3.                        Saako sinut liittää vapaaehtoisten Whatsapp-ryhmään?

4.                        Minkä tai mitkä maanantait voisit olla mukana toiminnassa (25.4.-29.8 välillä)

Vapaaehtoisten lyhyt ”koulutus” tehtävään on etänä ke 20.4 klo 18-19.

Lisätietoja:

Hanna-Leena Kevätsalo-Vuorio
Johtava kappalainen
hanna-leena.kevatsalo-vuorio(at)evl.fi

Voimme yhdessä edistää hyvää!

2022-04-02 11:09:23.0