Nuorta kuoro-osaamista Hämeenlinnan kirkossa 7.5.

Seurakuntien nuorisokuorojen yhteistapahtuma tuo lauantaina 7.5. Hämeenlinnaan kuorot Akaasta, Kuopiosta ja Vaasasta – Hämeenlinnan seurakunnan oman Aurora-kuoron lisäksi.

Vahvan sinistä taustaa vasten nuoria laulajia nuottivihkot käsissään.

Kuva: Suomen Kirkkomusiikkiliitto, Jesse Karjalainen.

Nuorisokuorot harjoittelevat lauantaina 7.5. yhteistä ohjelmistoa, jota kuullaan illan konsertissa klo 18 Hämeenlinnan kirkossa.

– Musiikkia on luvassa hyvin eri tyylistä klassisesta Mozartista gospeliin, mainitsee kanttori Ismo Savimäki
Yhteisten teosten lisäksi kuorot esittävät omaa ohjelmistoaan. Kirkossa kuullaan muun muassa maistiaisia tulevasta Kuorot elokuvissa 2 -konsertista, joka on 15.5. Verkatehtaalla Vanaja-salissa.

Saa laulaa!

Korona ja vaihtelevat koronarajoitukset ovat vaikeuttaneet kuorojen toimintaa pitkään.

– On valtakunnallinen ilmiö, että koronan jäljiltä kuoroissa on laulajakatoa. 14–20-vuotiaiden Aurora-kuoro on pysynyt onneksi hyvin kasassa, meillä on hyvä yhteishenki ja väki haluaa tulla tapaamaan toisiaan kuoroon, Savimäki kertoo.

Suomen Kirkkomusiikkiliiton nuorisokuorotapahtuma järjestettiin edellisen kerran ennen koronaa Kuopiossa. Tavoitteena on koota seurakuntien nuorisokoroja yhteen joka toinen vuosi.

Nuorisokuorojen konsertti, la 7.5. klo 18 Hämeenlinnan kirkko. Vapaa pääsy

2022-05-02 14:56:00.0