Ei messua Vanajan kirkossa 3.7. Weekend-festivaalin vuoksi

Heinäkuun ensimmäisenä viikonloppuna Hämeenlinnan Kantolassa 1.–3.7. järjestettävät Weekend-festivaalit vaikuttavat myös Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan toimintaan. Seurakunta haluaa tarjota festivaalivieraille mahdollisuuden hetken hiljentymiseen Hämeenlinnan kirkossa.

Hämeenlinnan kirkon aukiolo Weekend-festareilla pe la 10–19.

• Reskan Kulmassa Ukraina-keskuksen vapaaehtoisten pitämä Weekend Cafe pe 1.7. klo 14–18 ja la 2.7. klo 10–14.
  • Vanajan kirkossa ei ole messua sunnuntaina 3.7.
  • Hämeenlinnan kirkossa pidennetty aukiolo: perjantaina 1.7. ja lauantaina 2.7. klo 10–19.
  • Hämeenlinnan kirkossa kerätään vapaaehtoinen WC-maksu Kirkon Ulkomaanavun hyväksi.
  • Vanajan kirkon ympäristöön ja hautausmaalle on rajoitettu pääsy viikonlopun ajan. Pysäköinninvalvontaa hoitavat kolme partiolippukuntaa keräävät festivaalivieraiden pysäköintimaksuilla rahaa toimintaansa.
  • Vanajan seurakuntatalossa on Saapas-työntekijöiden taukopaikka. Saapas-toiminnan vapaaehtoiset auttavat pulaan joutuneita festivaalivieraita.

– Hämeenlinnan Vanajan seurakunta ja Hämeenlinnan seurakuntayhtymä ovat tehneet yhteistyötä Weekend Festivalin kanssa jo kuukausien ajan. Toivon, että Hämeenlinnan kirkko näkyvänä isona rakennuksena festarialueen reunalla luo sanomaa toivosta ja rakkaudesta. Pidämmekin Hämeenlinnan kirkkoa auki pidennetysti, jotta festariväki pääsee hiljentymään sekä perjantaina että lauantaina. Kesätyöntekijät päivystävät kirkolla, kertoo hallintokappalainen Hanna-Leena Kevätsalo-Vuorio.

2022-06-27 11:21:00.0