Haluatko auttaa nuoria? Saapas kouluttaa

Vanajan ja Janakkalan Saapas-ryhmät järjestävät yhteisen koulutuksen Saappaan toiminnasta kiinnostuneille vapaaehtoisille.

Palveluoperaatio Saappaan vapaaehtoiset ovat kohtaavat nuoria siellä missä he ovat. Saappaan vapaaehtoiset päivystäjät kulkevat nuorten rinnalla kaduilla kuunnellen, auttaen ja opastaen. Saapaslaisilla on aikaa juuri niille nuorille, jotka tarvitsevat huolenpitoa, apua tai juttukaveria.

Hattulan ja Janakkalan seurakunnat järjestävät maksuttoman koulutuksen Saapas-toiminnasta kiinnostuneille lokakuun alussa. Mukaan voi tulla koulutuksesta ja aiemmasta kokemuksesta riippumatta jokainen, joka pystyy kuuntelemaan, auttamaan ja opastamaan nuoria. Saapas-toiminnassa saa aloittaa sinä vuonna kun täyttää 18 vuotta, yläikärajaa ei ole.

Vanajan saapas toimii Hattulan ja Hämeenlinnan aluerella, toiminnan "omistaa" Hattulan seurakunta. Janakkalan Saapas-ryhmä toimii Janakkalassa.

Koulutus on maksuton ja siihen voi osallistua sitoutumatta Saapas-toimintaan.

Koulutus on 1. ja 2.10.2022 Janakkalassa Rantalahden leirikeskuksessa, Rantalahdentie 70.

Ilmoittaudu koulutukseen 18.9. asti Janakkalan seurakunnan verkkosivuilla

2022-08-18 11:26:00.0