VexiVesper Hämeenlinnan kirkossa pe 25.11. klo 18.00

Vesperin sisällä kulkee tarina, jota kuljettavat eteenpäin Vexin sanoittamat kappaleet sekä teksti, joka peilaa Vexin elämäntarinaa ja hänen ajatuksiaan Luojasta, elämästä ja unelmista.

IMG_20221103_122720.jpg

Vexi Salmen merkitys lyriikan kirjoittajana ja intohimoisena taiteenkeräilijänä on kiistaton niin Hämeenlinnalle kuin koko Suomen kulttuurielämälle. Kirkkoherra Kimmo Reinikainen heitti pari vuotta sitten käsikirjoittaja- ohjaaja Arto Mylläriselle idean; mitä jos rakentaisimme tapahtuman, jolla voisimme tuoda esiin Vexin elämäntyötä sekä koota ihmiset yhteen Vexin elämänkarheiden laulujen äärelle.

Tämä ajatus saa muotonsa marraskuussa toteutettavassa VexiVesperissä.  Tarinan koostamisessa on Myllärisen tukena ollut hänen assistenttinsa Ani Hassinen. Musiikkia tulkitsevat paikalliset muusikot solisteineen ja kerrontaa kuljettavat Kimmo Reinikainen sekä Hanna-Leena Kevätsalo-Vuorio. Myös yhteiselle laulukokemukselle on mahdollisuus!

Bändi:

Vesa-Heikki Mikkola, kosketinsoittimet + laulu

Harri Salminen, kitara, basso, haitari/kosketinsoittimet + laulu

Raimo Mattila, kitara + laulu

Kasimir Kawka, rummut

Lisäksi vierailevana solistina Mirja Lassila.

2022-11-08 08:35:32.0