Pelasta joulu lahjakortilla

Voisitko antaa lähimmäiselle joulun? Diakoniatyö välittää lahjakortteja vähävaraisille, jotta mahdollisimman moni saisi jotakin mukavaa jouluksi.

lahjakortti_IG_2022 (1).jpg

Joulun tärkein juttu voi olla hyvä sinappisilli tai toivottu lelu lapselle. Kun rahasta on tiukkaa, voi pienikin joulutoive jäädä haaveeksi. Miten hämeenlinnalainen voisi auttaa lähimmäiselleen joulun?

– Meillä on tiedossamme erilaisia perheitä, joilla on vaikeuksia hankkia mitään ylimääräistä jouluksi. Otamme mielellämme vastaan lahjakortteja annettavaksi näihin perheisiin, kertoo Jenni Kaarenoja, Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan diakoniatyöntekijä.

Lahjakortti on hyvä tapa auttaa, koska saaja voi valita juuri omaan tai perheensä tarpeeseen sopivan joululahjan.

– Etenkin lahjakortit liikkeisiin, joista saa ruokaa, käyttötavaroita ja leluja, ovat tosi hyviä. Jollekin joulun tärkein asia voi olla kinkku, toinen tarvitsee kipeästi uudet kengät, kolmas haluaa ostaa lahjaksi lapsen toivoman lelun. Onhan se kurjaa, jos jouluna on pöydässä vain hernekeittoa ja makaronia.

Hyvä lahjakortin summa on 20–50 euroa. Jos haluaa ja voi lahjoittaa enemmän, kannattaa hankkia useampi lahjakortti.

Toimita lahjakortti seurakunnalle viimeistään 18.12. niin diakoniatyöntekijät ehtivät toimittaa lahjat perille ajoissa.

Tuo lahjakortti:
Hämeenlinna-Vanajan seurakuntatoimistoon Raatihuoneenkatu 19 arkisin klo 9–12 ja 13–15.
Diakoniatoimistoon Birger Jaarlin katu 3:een lahjakortteja voi tuoda ma–ti ja to–pe klo 9–12.
Postitse: Hämeenlinna-Vanajan seurakunta, diakoniatyö, PL 65, 13101 Hämeenlinna.

2022-11-22 11:44:00.0