​Peace United – Jalkapalloa rauhan puolesta. HJS - FC Jazz kummipeliin yhdessä, ilmaiseksi kummilapsen kanssa ​

Hämeenlinnassa pelataan rauhan puolesta la 6.5. klo 14, ennen klo 16 alkavaa HJS- FC Jazz kummipeliä. Molemmat pelit pelataan Pullerin kentällä. Pelien välissä ja väliajalla aktiviteettia kaiken ikäisille!

_IG_kuvia tapahtumattilaisuudet.png

Peace United -ottelun tavoitteena on lisätä yhteenkuuluvuuden tunnetta ja luoda uusia kontakteja

– Jalkapalloa pelataan joka puolella maapalloa ja siksi sen voi sanoa olevan yhteinen kieli, jota kaikki ymmärtävät. Peli luo yhteiset säännöt ja tavat pelata, ilman puhetta. Jalkapallon kieltä ymmärtävät kaikki, kuvailee Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan kirkkoherra Kimmo Reinikainen.

– Pelaaminen helpottaa sopeutumista erilaisiin olosuhteisiin ja se lisää eritaustaisten ihmisten yhteisymmärrystä, Reinikainen kertoo. – Liikunta toimii näin rauhankasvatuksen välineenä eri kulttuurista tulevien kesken.

Ympäri maailmaa nuoria elää vaikeissa olosuhteissa. Heistä moni löytää pelastuksen jalkapallosta – kentältä, jolla heidän tekonsa merkitsevät. Jalkapallon tuottamat onnistumisen ja ilon tunteet vahvistavat ajatusta siitä, että elämä kannattelee eteenpäin. Jalkapallo ehkäisee turvattomuutta ja turhautumista sekä helpottaa sopeutumista.

Hämeenlinnan Peace United ottelussa pelaavat tänä vuonna paikalliset jalkapalloihmiset ja vaikuttajat sekä Hämeenlinnaan kotiutuneet uudet kaupunkilaiset.

Kummilapset ja kummit ilmaiseksi HJS-FC Jazz otteluun

Tänä vuonna Peace United -ottelun yhteydessä järjestetään Kummipeli. Kummipelinä on ottelu HJS-FC Jazz. Seurakunnat ympäri Suomen ovat mukana Kummipeli-toiminnassa, jossa vanhemmat, kummit ja kummilapset kutsutaan mukaan urheilutapahtumiin, muun muassa jääkiekko- ja pallopeleihin ympäri Suomen.

Peace United -pelin ja HJS:n pelin välissä Hämeenlinna-Vanajan seurakunta tarjoaa katsojille makkaraa, puoliajalla nuorisotyö järjestää ohjelmaa, joissa kummilapset ja kummit sekä kaikki katsojat pääsevät oppimaan ja iloitsemaan yhdessä.

Seurakunta tarjoaa ilmaiset liput kummipeliin, kun ilmoittaudut HJS:lle alla olevan lomakkeen kautta. https://forms.gle/bNwoKC8EG466XBaL7Linkki avautuu uudessa välilehdessä

2023-05-02 13:22:32.0