Panu Pihkalan luento 27.3. on PERUTTU

Ekoteologi, tutkija ja kirjailija Panu Pihkala rohkaisee kohtaamaan ja käsittelemään erilaisia ympäristöön liittyviä tunteita.

Panu Pihkala luennoi Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan tapahtumassa Ilmaston viikolla Hämeenlinnassa

Panu Pihkala, kuva Sampo Korhonen

Ympäristöahdistuksen kanssa ei kannata jäädä yksin.

Hämeenlinnassa järjestetään maaliskuussa ensimmäistä kertaa Ilmaston viikko Hämeenlinna -tapahtuma. Se on Hämeenlinna-Vanaja seurakunnan, Hämeenlinnan kaupungin, Hämeen Ammattikorkeakoulun, paikallisten järjestöjen ja vapaaehtoisten kaupunkilaisten yhteisponnistus ilmaston puolesta.

- Upeaa, että voimme viettää Hämeenlinnassa koko viikon kestävää ilmastotapahtumaa. Melkein yhtä upeaa on, että niin monta tahoa lähti seurakunnan kanssa toteuttamaan tätä tapahtumaa. Olemme erilaisia organisaatioita, mutta ympäristöasiat ovat kaikille tärkeitä. Ilmaston viikolla lähestymme tapahtuman teemaa kunkin asiantuntemuksen kautta. Me Hämeenlinna-Vanajan seurakunnassa iloitsemme, että ekoteologi, ympäristötutkija Panu Pihkala pääsee puhumaan ilmastoahdistuksesta ja toivosta, kertoo tapahtumaviikon promoottori Paula Harju Hämeenlinna-Vanajan seurakunnasta.

Luennossaan Wetterin auditoriossa perjantaina 27.3. klo 18 Pihkala pureutuu ilmaston nostattamiin tunteisiin. Miten säilyttää kyky nähdä hyvät merkit ja nauttia luonnosta, vaikka ilmastonmuutos huolettaa?

Pihkala luennoi myös Hämeenlinnan korkeakoulukeskuksessa (Vankanlähde 9, C-rakennus, B-auditorio) klo 13 Ilmastoveivi-kampanjan alullepanija Laura Kolehmaisen kanssa. Tilaisuudet juontajaa Kestävän kehityksen opiskelija Juuso Puurula.

Ilmaston viikon aikana Hämeenlinnassa järjestetään useita tapahtumia. Niissä saa tietoa ympäristöasioista ja siitä, miten voi omilla valinnoillaan vaikuttaa ilmastoon. Viikko huipentuu la 28.3. klo 20.30 Hämeenlinnan torille muodostettavaan yhteiseen Valomerkki-yhteisötaideteokseen. Ilmaston viikko on osa maailmanlaajuista WWF:n Earth Hour -teemapäivää.

Panu Pihkalan kuva: Sampo Korhonen

Klikkaa tästä ja katso kaikki Ilmaston viikon tapahtumat!

ILMASTOHAASTE #minuntekoni #earthhour #ilmastonviikkohämeenlinna
Fb: Ilmaston viikko Hämeenlinna