Seurakuntamme palvelee koronaepidemian aikana

Seurakuntamme työntekijät ovat kaikkien hämeenlinnalaisten tukena monin eri tavoin ja henkilökuntamme on tavoitettavissa joka päivä.

Avoin kirja, jonka keskimmäiset sivut muodostavat sydänkuvion.

Peruimme koronaepidemian vuoksi useita tapahtumia Hämeenlinna-Vanajan seurakunnassa. Kirkolliset toimitukset, kuten kasteet, vihkimiset ja siunaamiset, kuitenkin pyritään pitämään normaalisti.

Jumalanpalvelukset jatkuvat sunnuntaisin sanajumalanpalveluksina Rengon ja Vanajan kirkoissa, ehtoollista vietetään vain Hämeenlinnan kirkossa.

Seurakuntamme työntekijät ovat kaikkien hämeenlinnalaisten tukena monin eri tavoin.

-Kaikkien hämeenlinnalaisten hyvinvointi on meille sydämen asia. Me Hämeenlinna-Vanajan seurakunnassa olemme tavoitettavissa joka päivä. Tärkeintä, ettei kukaan jää yksin ja niille, jotka kaipaavat juttuseuraa, sellaista löytyy. Pidetään toisistamme huolta. Laitetaan läheisille viestejä, soitetaan tai otetaan videoyhteys. Lämmin kohtaaminen on mahdollista ilman tapaamistakin ja rukous on hyvä tapa välittää, kertoo kirkkoherra Kimmo Reinikainen.

Kirkkopäivystys, keskusteluapua, iltapäiväkerhoja ja videohartauksia

Hämeenlinnan kirkko on avoinna ma-pe klo 11-13, jolloin tavattavissa on pappi ja diakoniatyöntekijä.

Seurakunnan työntekijät ovat myös tavoitettavissa. Henkilökunnan yhteystiedot verkkosivullamme

Diakonia tarjoaa puhelinvastaanottoja ja diakonian työntekijät voivat vierailla kohtaamassa ihmisiä. Mahdollistamme yksityisehtoollisen saatavuuden. Diakonian vastaanotoissa etusijalla ovat eniten tukea tarvitsevat. Vastaanotot toimivat ajanvarauksella. Ajanvaraus avoinna ma–ti, to–pe klo 9–12, 040 804 9350, diakonia.hameenlinna@evl.fi

Perheneuvonnan vastaanottotoiminta jatkuu normaalisti. Ajanvaraus arkisin klo 9–12, 040 804 9340.

Iltapäiväkerhot jatkavat toimintaansa. Vierailemme kouluissa ja päiväkodeissa pyydettäessä. Seuraamme viranomaisten päätöksiä koulujen ja päiväkotien toiminnasta.

Teemme myös videohartauksia. Ne löytyvät Youtube-kanavaltamme Hämeenlinnan seurakunnatLinkki avautuu uudessa välilehdessä ja Facebook-sivultamme Hämeenlinna-Vanajan seurakuntaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Viestimme toiminnastamme verkkosivullamme ja somekanavissamme.

Kirkon valtakunnallinen palveleva puhelin auttaa puhelimitse tai verkossa Kirkon keskusteluapua verkossa

2020-03-16 12:50:00.0