Jo joutui armas aika 30.5.

Onnea kaikille koulunsa päättäville – Suvivirsi soi kuoron laulamana videolla ja trumpetein kajautettuna Hämeenlinnan kirkon portailla lauantaina koulujen päättymispäivänä.

Hämeenlinnan kaupunki ja Hämeenlinna-Vanajan seurakunta toivottavat riemuisaa ja aurinkoista kesää kaikille koululaisille, opiskelijoille, uusille ylioppilaille ja opinnoista valmistuneille sekä koulujen ja oppilaitosten henkilökunnalle.

Laula kanssamme koululaiset ja opiskelijat kesälaitumille! Osallistu yhteiseen Suvivirteen ikkunastasi, pihaltasi, parvekkeeltasi - missä ikinä oletkin lauantaina 30.5. klo 18.

Samaan aikaan, lauantaina klo 18.00 ehtookellojen soiton jälkeen, trumpetistit Jukka ja Aaro-Pekka Pitkänen soittavat Suvivirren Hämeenlinnan kirkon portailla.

Kaupungin ja seurakunnan Facebook-sivuille voi myös jättää omia kuva- ja videotoivotuksia koululaisille, ylioppilaille ja vastavalmistuneille.

Facebook-sivuilta löytyy myös Vanajaveden nuorisokuoron tuottama suvivirsivideo. Vanajaveden nuorisokuoroa johtaa kanttori Anna-Maria Lehtoaho.

Vuonna 1701 virsikirjaan otetun Suvivirren säveltäjää ei tunneta, eikä sanoittajasta ole varmaa tietoa. 1600–1700-luvun taitteessa, kun Suvivirttä suomennettiin, kolmasosa suomalaisista oli kuollut nälkään, tauteihin ja kurjuuteen. Suvivirsi heijastaa toivoa tulevasta ja luottamusta Jumalaan.  Suvivirsi löytyy virsikirjasta numerolla 571.

Tue May 26 14:58:22 EEST 2020