Uusi Kotikirkko-lehti ilmestynyt 10.6.

Kotikirkko-lehti tarjoaa taas ajankohtaista asiaa, kiinnostavia henkilökuvia ja hengellisyyttä tuhdissa lukupaketissa!

Hämeenlinna-Vanajan seurakunta, Annastiina Papinaho. Kuva: Marika Ijäs.

Annastiina Papinaho pohtii pyhää Kotikirkon haastattelussa. Kuva: Marika Ijäs

Hämeenlinnalainen Annastiina Papinaho toteuttaa Suomen ensimmäistä pyhiinvaelluskeskusta Turkuun. Missä ja miten hän itse kokee pyhän läsnäolon?

Korona-aika asetti rajoituksia kirkollisten perhejuhlien ja hautajaisten viettoon. Kohtaamisen ja koskettamisen kaipuu on aiheuttanut surua, mutta samalla tärkeimpien asioiden merkitys on valjennut uudella tavalla. Seurakunta järjestää syksyllä kaste- ja vihkitapahtumat, joissa yhden päivän tai illan aikana kastetaan ja vihitään useita. Aamukaste ja Hääyö tarjoavat kauniin ja samalla rennon ja vaivattoman vaihtoehdon.

Miten auttaa lasta ja nuorta sovittamaan yhteen uskon ja tieteen näkökulmia maailmaan? Vaikeitakaan kysymyksiä ei tarvitse pelätä, vaan kannattaa ihmetellä ja etsiä lapsen kanssa yhdessä ja kannustaa tätä pohtimaan asioita, sanovat Kotikirkon haastattelemat asiantuntijat.

Diakonia on arjen hengellisyyttä ja koko seurakunnan yhdessä jakama tehtävä ja elämisen tapa. Diakonia on ihmistä lähellä aina, mutta erityisen tärkeää apu ja lähimmäisen lämmin kohtaaminen on kriiseissä, kuten nyt koronapandemiassa.

Hämeenlinnalainen taidemaalari Mari Isotalo kuvaa teoksissaan lapsuuden kipeyttä ja kauneutta niin tunnevoimaisesti, että monet käyvät hänen maalauksiaan katsellessaan läpi omia lapsuuden aikaisia kokemuksiaan.

Uusi Kotikirkko sisältä nämä ja monia muita mielenkiintoisia artikkeleita ja uutisia. Poimi myös tapahtuma-, kirja- ja elokuvavinkit!

Klikkaa ja lue koko lehti!

2020-06-10 08:46:00.0