Duo Lehtoaho konsertoi 2.7.

Anna-Maria ja Miikka Lehtoaho käyvät urkuilla ja pianolla vuoropuhelua konsertissaan, jonka ohjelmistona on Schumannia, Debussya ja Bachia.

Hämeenlinna-Vanajan seurakunta, Duo Lehtoaho konsertoi, Miikka Lehtoaho

Miikka Lehtoaho, kuva Kimmo Pihlajamaa

Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan kanttori, urkuri Anna-Maria Lehtoaho konsertoi yhdessä pianisti Miikka Lehtoahon kanssa Hämeenlinnan kirkossa 2.7. kello 19.

Sisarukset jatkavat muutaman vuoden tauon jälkeen mielenkiintoisia aluevaltauksiaan urkumusiikin ja pianomusiikin yhdistelyssä.

Taitavasta improvisoinnistaan tunnetun Miikka Lehtoahon pianismi on herkästi hetkessä elävää, heittäytyvää ja uusia ulottuvuuksia pelkäämätöntä.

Konsertin syvän ytimen muodostaa Robert Schumannin a-molli pianokonserton ensimmäinen osa, johon Anna-Maria taituroi orkesteriosuuden urkujen äärestä omana sovituksenaan. Lisäksi konsertissa kuullaan vuoropuhelua ja kahden soittimen yhdistelmiä Claude Debussyn ja Johann Sebastian Bachin teosten äärellä.

Konserttiin on vapaa pääsy.

Konsertti myös striimataan ja on seurattavissa Youtube-kanavalla Hämeenlinnan seurakunnat sekä nettisivuilla Hameenlinna-vanajanseurakunta.fi/toivoa.

2020-06-18 09:00:00.0