Taiteiden yönä 28.8. Laula Skanssamme ja Beethoven-juhlakonsertti

Hämeenlinna-Vanajan seurakunta tarjoaa hämeenlinnalaisille ainutlaatuisia musiikkielämyksiä Taiteiden yönä perjantaina 28.8. Hämeenlinnan torilla. Alkuillasta hämeenlinnalaiset pääsevät laulamaan sydämensä kyllyydestä Laula Skanssamme -yhteislaulutilaisuuteen. Kello 20 alkaa upea Beethoven-juhlakonsertti.

Torilla on runsaasti istumapaikkoja, ja tilaisuuksissa noudatetaan terveysviranomaisten ohjeistuksia turvaväleistä.

Kumpaankin tilaisuuteen on vapaa pääsy. Sateen sattuessa tilaisuudet pidetään Hämeenlinnan kirkossa.

Laula Skanssamme -yhteislaulutilaisuus

Alkuillasta Laula Skanssamme -yhteislaulutilaisuus tekee kunniaa kaikille yhteislaulutilaisuuksille, erityisesti ikoniselle Allsång på Skansen -musiikkitapahtumalle.

Laula skanssamme alkaa kello 18, ja sinne on vapaa pääsy.

Tilaisuuden musiikista vastaa Ismo Savimäki (piano) ja Anita Lehto (haitari). Mukana laulamassa myös kvartetti Vanajan mieskuorosta ja Aurorina-kuoro. Yhteislaulutilaisuuden juontaa Riitta Hietanen ja Kari Salmenoja, esilaulajana toimivat Christa Talikka ja Ismo Savimäki.

- Luvassa on ainutlaatuinen musiikkielämys. Laula Skanssamme on hauska, kansanomainen ja tasokas yhteislaulutilaisuus. Laulamme tuttuja kesäisiä ja ajankohtaisia lauluja runsaan tunnin ja vartin ajan, Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan johtava kanttori Heikki Seppänen tiivistää.

Tilaisuus on Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan, Hämeenlinnan Kaupunkikeskustayhdistys ry:n, Musiikkia Linnassa ry:n ja Suomen kulttuurirahaston Hämeen rahaston yhteistyö.

Beethoven 250 -juhlakonsertti: Sinfonia IX

Myöhemmin saman illan aikana juhlitaan mestarisäveltäjä Ludwig van Beethovenia, jonka syntymästä tulee tänä vuonna kuluneeksi 250 vuotta. Beethoven 250-juhlakonsertti: Sinfonia IX järjestetään klo 20-22 Hämeenlinnan torilla.

Konsertin musiikista vastaavat Tawastia Sinfonia, Hämeenlinnan Mieskuoro, Timotei-kuoro ja Hämeenlinnan Kamarikuoro. Solisteina kuullaan Marjukka Tepponen (sopraano), Jeni Packalen (altto), Jussi Myllys (tenori) ja Juha Kotilainen (basso).

Tapahtuma järjestetään yhteistyössä Musiikkia Linnassa ry:n ja Suomen kulttuurirahaston Hämeen rahaston kanssa.

Lehdistötilaisuus 27.8. klo 11 Hämeenlinnan torilla

Paikalla ovat kanttorit Heikki Seppänen ja Ismo Savimäki sekä konsertin solistit.

Lisätietoja tilaisuuksista: Heikki Seppänen, Hämeenlinna-Vanajan seurakunta, johtava kanttori, heikki.seppanen@evl.fi, 040 804 9317

Mon Aug 24 10:49:00 EEST 2020