Rakkaudenkielet puhuttelevat seurakunnan parisuhdeperjantaissa 2.10.

Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan Onnex ollaan me -parisuhdeperjantaissa 2.10. pysähdytään parisuhteen vuorovaikutuksen äärelle. Illan aikana tutkitaan jokaisen omaa rakkaudenkieltä keskustelun, musiikin ja ruoan kera.

Mies pitää selän takana kukkakimppua yllätyksenä puolisolleen. Hämeenlinna-Vanajan seurakunta.

Jokainen meistä kaipaa rakkautta. Kuitenkin se, miten koemme tulevamme rakastetuksi, vaihtelee. Rakkaudenkieli kertoo, mikä on itselle ominainen rakkauden vastaanottamisen kanava.

– Rakkauden tarvetta voi verrata rakkauspankkiin. Kun puoliso osoittaa rakkautta tavalla, joka on hänen kumppanilleen merkityksellinen, rakkaustilin saldo nousee. Plussan puolella oleva rakkaussaldo vaikuttaa ihmiseen myönteisesti, kuvailee seurakunnan perheneuvoja Sini Rantakari.

Keskinäinen ymmärrys rakkaudenkielistä auttaa samalla puolisoita ymmärtämään paremmin toisiaan.

Seurakunnan Onnex ollaan me -parisuhdeperjantaissa 2.10. tutustutaan omaan ja puolison rakkaudenkieleen rastityöskentelyn avulla. Työskentelyssä käytetään Gary D. Chapmanin luokittelemaa viittä rakkaudenkieltä, joita ovat yhteinen aika, rohkaisun sanat, rakkauden lahjat, palveleva mieli ja fyysinen kosketus.

–  Parisuhdeperjantai tarjoaa pariskunnille mahdollisuuden viettää yhteistä iltaa ja pysähtyä hetkeksi pohtimaan kumppanin kanssa omaa suhdetta – sinua ja minua, sanoo lastenohjaaja Hanna-Leena Henriksson.

Henriksson vastaa puolisonsa Miikka Henrikssonin kanssa tilaisuuden musiikista, jota illan mukaisesti teemoittavat laulut rakkaudesta ja parisuhteesta. Puheenvuoron tapahtumassa käyttävät Susanna ja Aleksi Markkanen.

Parisuhdeperjantaissa on mahdollisuus lastenhoitoon, joten tapahtuma sopii erinomaisesti irtiotoksi myös pienten lasten vanhemmille. Lastenhoidosta vastaavat seurakunnan varhaiskasvatuksen ammattilaiset.

Iltapalaksi on luvassa runsas salaattibuffet lämpimin lisukkein sekä leivoskahvit. Iltapalaa on tarjolla myös lapsille. Hinta on 10 € parilta.

Onnex ollaan me -parisuhdeperjantai 2.10. järjestetään klo 17.30 alkaen Poltinahon seurakuntatalolla. Ilmoittautuminen 18.9. mennessä verkkolomakkeella.

Tilaisuuteen mahtuu mukaan 15 paria.

Lisätiedot:

Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan perheneuvoja Sini Rantakari, p. 040 804 9405 tai sini.rantakari@evl.fi

2020-09-08 09:45:00.0