Hämeenlinnan kirkossa su 13.9. pidetyssä jumalanpalveluksessa COVID19-tartunnan saanut, tartuntariski tilaisuudessa olleille vähäinen

Hämeenlinnan kirkossa pidettyyn jumalanpalvelukseen sunnuntaina 13.9. klo 10.00 on osallistunut COVID19-tartunnan saanut henkilö. Paikalliset terveysviranomaiset ovat arvioineet tilanteen ja ovat todenneet, että tartuntariski tilaisuudessa olleille on hyvin vähäinen.

Jumalanpalveluksessa on noudatettu turvavälejä ja tiukkoja hygieniamääräyksiä. COVID19-tartunnan saanut on ollut jumalanpalvelukseen osallistuessa oireeton ja istunut kirkossa yksin omalla penkkirivillään. Paikalliset terveysviranomaiset ovat arvioineet tilanteen ja ovat todenneet, että tartuntariski on hyvin vähäinen.

Hämeenlinnan seurakuntayhtymän työntekijöitä ja vapaaehtoisia on tiedotettu asiasta.

Jos osallistuit kyseessä olevaan jumalanpalvelukseen ja epäilet koronatartuntaa, ota yhteyttä terveysasemallesi.

Valtakunnallinen neuvontapuhelin p. 0295 535 535 kertoo yleistä tietoa koronaviruksesta.

Tue Sep 15 12:21:00 EEST 2020