Hämeenlinna-Vanajan seurakunnassa toiminta jatkuu mukautetusti

Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan toimintaa mukautetaan pandemiatilanteen edetessä niin, että turvallinen yhdessäolo säilyy mahdollisena. Seurakunnan eri toimintamuodot jatkuvat terveysviranomaisten antamat suositukset huomioiden.

Kaikessa seurakunnan toiminnassa otetaan huomioon terveysviranomaisten suositukset hyvästä hygieniasta ja turvaetäisyyksien noudattamisesta. Myös suositus kasvomaskien käytöstä koskee kaikkia seurakunnan tilaisuuksia.

Lapsiperheiden ja nuorten pienryhmätoiminta jatkuu, leirit peruuntuvat

Seurakunnan lasten, nuorten ja perheiden pienryhmätoiminta jatkuu. Osa perhekerhoista ja lasten kerhotoiminnasta siirtyy ulkotiloihin.

Nuorten viikkotoiminnassa on otettu käyttöön ennakkoilmoittautuminen, jolloin osallistujia voidaan ottaa mukaan 20 nuorta kerrallaan.

Hämeenlinnan kaupungin ja Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan Bunkkeri-pelitilassa voi olla kerrallaan yhdeksän nuorta, jolloin etäisyydet on mahdollista säilyttää turvallisina.

– Pyrimme pitämään toimintaa yllä ja tarjoamaan nuorille mahdollisuuksia kokoontua turvallisesti. Nuoret kaipaavat fyysistä kohtaamista ja haluamme tarjota toimintaa ohjeistusten antamissa rajoissa, toteaa Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan johtava nuorisotyönohjaaja Markku Ihander.

Tilaisuudet, joissa riittävistä turvaväleistä ei pystytä huolehtimaan joudutaan perumaan toistaiseksi. Lasten ja nuorten leirejä on peruttu terveysviranomaisten suosituksesta. Perheleiri järjestetään yksipäiväisenä leiripäivänä.

Jumalanpalvelukset ja kirkolliset toimitukset

Jumalanpalvelukset ja kirkolliset toimitukset, eli kasteet, vihkimiset ja hautaan siunaamiset, toimitetaan hyvät turvaetäisyydet säilyttäen ja hygieniaohjeita noudattaen. Ristiäiset suositellaan siirrettäväksi seurakunnan tiloihin, jotta turvavälit toteutuvat paremmin. Tilat ovat ilmaisia seurakunnan jäsenille kastejuhlissa.

Ristiäiset, hääjuhlat ja muistotilaisuudet seurakunnan tiloissa, kodeissa ja yksityistiloissa ovat yksityisiä juhlia, joiden turvallisuudesta vastaavat niiden järjestäjät.

Tehdään yhdessä kohtaamisista turvallisia!

Lisätiedot:

hallintokappalainen Hanna-Leena Kevätsalo-Vuorio, p. 040 804 9316
viestintäpäällikkö Henna Ahlfors, p. 040 804 9325

Sähköposti on muotoa etunimi.sukunimi@evl.fi

Bunkkeri-pelitilan toimintaLinkki avautuu uudessa välilehdessä
​​​​​

Tue Oct 13 10:19:45 EEST 2020