Heinäkuussa pääsee jumalanpalveluksiin ja konsertteihin

Hämeenlinna-Vanajan seurakunta purkaa koronarajoituksia viranomaisten ohjeiden mukaan ja vastuullisesti. Seurakuntalaiset pääsevät jumalanpalveluksiin sunnuntaista 4.7. alkaen. Verkkolähetykset päättyvät.

Papin käsissä avoinainen kirja, kirjan sivun päällä vihkisormus.

Jumalanpalveluksiin, konsertteihin ja muihin tilaisuuksiin kirkkoihin otetaan sisään noin kolmannes kirkon istumapaikkojen määrästä. Silloin turvavälit on halutessaan helppo säilyttää.

Samoin kirkollisissa toimituksissa, kuten kasteissa, siunaustilaisuuksissa ja vihkimisissä seurakunnan tiloissa suosittelemme täyttämään noin kolmanneksen tilojen normaalikapasiteetista.

Suosittelemme maskin käyttöä kaikissa tilaisuuksissa. Vihkimisten, ristiäisten ja siunaustilaisuuksien järjestäjän on hyvä pitää osallistujalista tallessa muutaman viikon ajan tapahtuman jälkeen.

‒Heinä-elokuun ajan Syöksynsuun leirikeskuksessa on joka toinen sunnuntai iltakirkko ja kirkkokahvit ulkona. Aloitimme nämä Syöksynsuun iltakirkot viime kesänä koronan takia, ja hyvien kokemusten ansiosta jatkamme niitä tänäkin kesänä, kertoo Hanna-Leena Kevätsalo-Vuorio, kirkkoherran sijainen Hämeenlinna-Vanajan seurakunnasta.

Eläkeikäisten kesäpäivät Loimalahden leirikeskuksessa 11.8. ja 12.8. pidetään näillä näkymin suunnitellusti. Ilmoittautuminen leiripäiviin on käynnissä. Viime kesänä leiripäivät jouduttiin perumaan. Päivän hinta 10 euroa (sisältää, lounaan, päiväkahvin ja ohjelman) Ilmoittautuminen 30.7. mennessä Diakoniakeskukseen
ma-ti ja to-pe klo 9-12 p. 040 804 9350

Kaikenikäisten avoin leiripäivä Loimalahden leirikeskuksessa pidetään samoin näillä näkymin 18.8 klo 12‒19.

Lisätietoja seurakunnan tiloihin turvavälein mahtuvasta väkimäärästä saat tiloja varatessasi seurakunnan palvelutoimistosta ja tilaisuutenne papilta.

Diakonian ruokajakelu

Ruokajakelu pyritään turvaamaan mahdollisimman normaalisti ja seurakunta toimittaa jatkossakin ruoka-apua myös yhteistyökumppanien kautta. Lisätietoa tästä linkistä.

Tapahtumia ulkona ja verkossa

Suurin osa tilaisuuksista toteutetaan edellen verkossa. Verkkoon lähetettävän messun jälkeen on tarjolla ehtoollinen Hämeenlinnan kirkossa joka sunnuntai n. klo 11. Lisäksi pystymme kohtaamaan turvallisesti vaeltavissa jumalanpalveluksissa.

Katso tapahtumat tapahtumakalenterissamme (linkki).

Uutinen päivitetty 11.8.2021

2021-06-18 10:00:00.0