Nojatuoli-illassa 23.5. veisataan yhdessä Suvivirsi – vieraina Voice of Finland -voittaja Kalle Virtanen, Tiia Redsven-Heino ja Josefiina Sollo

Kevään viimeisessä Nojatuoli-illassa keskustellaan elämän merkityksellisyydestä ja kesän odotuksista erikoisen talven jälkeen. Nojatuoli-ilta lähetetään suorana sunnuntaina 23.5. ja tallenne on sen jälkeen katsottavissa seurakunnan Youtube-kanavalla. Lähetys Hämeenlinnan kirkosta alkaa kello 20.

Piirroskuva värikkäistä nojatuoleista, tuoleilla kasvokuvat illan esiintyjistä: Tiia Redsven-Heino, Kalle V...

Hämeenlinna-Vanajan seurakunta kutsuu hämeenlinnalaisia tai jollakin tavalla Hämeenlinnaan kiinnittyneitä vieraita Nojatuoli-iltoihin keskustelemaan ajankohtaisista ja ikiaikaisista teemoista.

Voice of Finlandin tuoreimman kauden voittanut Kalle Virtanen on ennestään tuttu Hämeenlinnankin oopperalavoilta. Miten Kalle nyt suuntaa kohti kesää ja uusia haasteita? Mitä kiitollisuuden paikkoja hänen matkaltaan löytyy?

Tosi-tv-menestystä on vyön alla myös tanssinopettaja, koreografi Tiia Redsven-Heinolla, joka luotsasi hämeenlinnalaisen TR Urban Crew Kids -ryhmän Talent Suomen finaaliin. Millainen tämä kokemus nuorten kanssa oli? Entä miten tanssikoulu viettää kevätjuhliaan?

Teologian kandi Josefiina Sollo aloittaa pian kesäloman koronavuoden etäopintojen jälkeen. Millaista on ollut opiskelijan arki, ja mistä Josefiina on kesän korvalla kiitollinen?

Iltaa rytmittää houseband pastori Mirja Lassilan ja nuorisotyönohjaaja Make Kylväjän johdolla. Itseoikeutettuna solistina toimii Kalle Virtanen.

Illan päätteeksi veisataan yhdessä Suvivirsi, johon myös kotikatsomoiden toivotaan yhtyvän.

Keskusteluvieraita haastattelee pastori Hanna-Leena Kevätsalo-Vuorio. Iltoja käsikirjoittaa ja ohjaa teatterin multitoimija Arto Myllärinen.

–Kevät on juhlien aikaa. Iloitaan yhdessä hiirenkorvista, leskenlehdistä ja kaikista ihanista kevään merkeistä, Hanna-Leena Kevätsalo-Vuorio kehottaa.

–Kun vuosi sitten aloitimme Nojatuoli-iltoja, ei kukaan olisi uskonut, että vielä tänäkin keväänä tapaamme striimin äärellä. Olen superkiitollinen jokaisesta vieraasta ja heidän tarinoistaan, sekä tietenkin katsojista, joille tätä olemme saaneet tehdä. Onneksi Suvivirteen voi yhtyä myös kotisohvalta.

Tule mukaan keväiseen Nojatuoli-iltaan sunnuntaina 23.5. klo 20 Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan Youtubeen.

2021-05-12 11:01:00.0