Muutto ja seurakunnan kuulumisia Yle Hämeessä

Yle Hämeen lähetyksissä keskiviikkona 1.9. oli yhtenä aiheena Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan muutto ja toiminnan uudistuminen.

Kaksi miestä tervehtii toisiaan kyynärpäätervehdyksellä ulkona kadulla.

Kirkkoherra Kimmo Reinikainen tervehtii toimittaja Timo Leponiemeä.

Yle Hämeen toimittaja Timo Leponiemi kävi kuvaaja Dani Branthinin kanssa tutustumassa uusiin tiloihimme Sibeliuksenkadun ja Raatihuoneenkadun kulmassa. Puheenaiheena oli uusien tilojen lisäksi seurakunnan toiminnan muuttuminen.

- Tämän tilan ansiosta olemme aivan kaupungin polttopisteessä. Tämä mahdollistaa meille kohtaamiset aivan uudella tavalla. Kohtaminen ei tarkoita sitä, että me haluamme vain kertoa jotakin, vaan me haluamme kuulla, pohtia yhdessä, oppia, kirkkoherra Kimmo Reinikainen kertoi Leponiemen haastattelussa.

Johtava diakoni Virpi Kylmälahti kertoi haastattelussa remontoitavana olevan kulmahuoneiston tulevasta käytöstä:
- Tänne voi tulla kahvittelemaan, tapaamaan toisia ihmisiä ja tapaamaan seurakunnan työntekijöitä, vaikka laulamaan virsikaraokea. Toisaalta voimme lähteä tuohon torille kutsumaan ihmisiä tänne olohuoneeseen.

Tilan käyttöä on toki jo hahmoteltu, mutta paljon on vielä auki, ja haluamme rakentaa tilan toiminnan yhdessä kaupunkilaisten kanssa.

- Emme ole suunnitelleet vielä toiminnan sisältöä. Toivomme idoita ja ajatuksia kävijöiltä, millaista toimintaa lapsiperheet toivovat, kertoi lastenohjaaja Hanna-Leena Henriksson haastattelussa.

Yle Häme lähetti juttua meistä useaan otteeseen Radio Suomen Hämeen lähetyksessä sekä television alueuutisissa keskiviikkona 1.9. jolloin palvelutoimistomme oli auki ensimmäistä päivää uudessa osoitteessa Raatihuoneenkatu 19.

Keskiviikon uutislähetyksessä asiaa seurakunnasta noin kohdasta 4:10 alkaen. Tästä uutislähetykseen.

2021-09-03 13:21:00.0