Hämeenlinna-Vanajan seurakunnassa alkaa piispantarkastus!

Tervetuloa messuun, kirkkokahveille ja koko seurakunnan yhteiseen tulevaisuustyöskentelyyn su 3.10. klo 10-14!

Hämeenlinnan kirkko ja teksti

Hämeenlinna-Vanajan seurakunnassa alkaa piispantarkastus. Piispantarkastuksen aloittaa messu Hämeenlinnan kirkossa sunnuntaina 3.10. klo 10. Tampereen hiippakunnan piispa Matti Repo osallistuu messuun yhdessä seurakuntalaisten kanssa.

Messun jälkeen seurakunta kutsuu hämeenlinnalaiset piispantarkastuksen aloitustyöskentelyyn. Työskentelyssä pohditaan, miten seurakunta suuntautuu tulevaisuuteen: mihin keskitymme koronan jälkeen, mistä haaveilemme, mitä kaipaamme ja mihin haluamme olla matkalla.

Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan piispantarkastus kestää noin puoli vuotta. Tarkastukseen kuuluu työskentelyitä, hallinnon- ja talouden tarkastus sekä piispan vierailu seurakunnassa.

Piispantarkastus huipentuu piispan vierailuun, joka järjestetään Hämeenlinnassa 10.-13.2.2022. Päivien ohjelmaan voi kuulua vierailuja paikkakunnalla sekä työskentelyjä yhdessä työyhteisön ja luottamushenkilöiden kanssa. Sunnuntaina 13.2. vietetään piipan messu, joka on seurakunnan yhteinen juhla.

2021-09-28 09:13:49.0