Suositut nojatuoli-illat jatkuvat Hämeenlinna-Vanajan seurakunnassa su 31.10. klo 20

Suositut nojatuoli-illat jatkuvat Hämeenlinna-Vanajan seurakunnassa. Nojatuoli-illoissa seurakunta kutsuu hämeenlinnalaisia tai jollakin tavalla Hämeenlinnaan kiinnittyneitä vieraita keskustelemaan ajankohtaisista ja ikiaikaisista teemoista.

Nojatuoli-ilta_311021_kaikki.png

Syyskauden ensimmäinen nojatuoli-ilta järjestetään Hämeenlinnan kirkossa sunnuntaina 31.10. klo 20. Illan aiheena on häpeä: mistä häpeä syntyy? Miten häpeästä pääsee irti?

Musiikki- ja keskusteluvieraana on oopperalaulaja ja näyttelijä Eeva Semerdjiev. Mukana keskustelemassa ovat myös liikuntaneuvoja ja toimitusjohtaja Silvia Salakka sekä Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan perheneuvoja Sini Rantakari. Illassa soittaa houseband. Lopuksi laulamme yhdessä iltavirren.

Keskusteluvieraita haastattelee pastori Hanna-Leena Kevätsalo-Vuorio. Iltoja käsikirjoittaa ja ohjaa teatterin multitoimija, Suomen ev.-lut. kirkon kulttuuripalkinnonkin saanut, Arto Myllärinen.

- Nojatuoli-iltojen kantavana ajatuksena on ”Elämä tässä ja nyt”. Keskustelemme siitä, mitä on elämä, mitä ihmisyys, kuvaa Hanna-Leena Kevätsalo-Vuorio.

- On ollut iso ilo huomata se aitous, avoimuus ja läsnäolo, millä vieraamme ovat tulleet haastateltaviksi. Olemme puhuneet arjen asioista, isoista asioista. Olemme sukeltaneet syvälle niin kuolemaan ja luopumiseen kuin siihen, mistä tähän kuluttavaan aikaan saa elämänvirtaa ja toivoa.

2021-10-22 09:00:00.0