Joulu Hämeenlinnan seurakuntien hautausmailla

Kynttilän vieminen läheisen haudalle kuuluu jouluun. Haudoilla käydään eniten jouluaattona, myös joulupäivä ja Tapaninpäivä ovat hautausmailla vilkkaita aikoja.

Kynttilä ja jääkiteitä ikkunassa

Pyydämme läheisiä muistelevia huomaamaan seuraavat ohjeet.

Ajoneuvoliikenne

Pyydämme hautausmailla liikkuvilta huomaavaisuutta ja varovaisuutta toisia hautausmaalla liikkuvia kohtaan.

Ahveniston hautausmaalla on normaalia vähemmän parkkipaikkoja, koska viereisen sairaalatyömaan vuoksi osa pysäköintipaikoista on pois käytöstä. Ahveniston hautausmaan huoltorakennuksen pihaan saa pysäköidä.

Ahvenistonkujalla pysäköiminen on kielletty. Pysäköintiä valvoo Hämeenlinnan kaupunki.

Muistelupaikat

Hautausmailla on muistelupaikkoja, joilla voi sytyttää kynttilän muualle haudattujen muistolle.

Paloturvallisuus kynttilää sytyttäessä

Kynttilät on sytytettävä varovasti, jätä riittävä väli (n. 10 cm) seuraavaan kynttilään. Kynttilät asetetaan tukevasti maahan, ei lumeen tai muistomerkin päälle. Kynttilät ja lyhdyt asetetaan niin, että ne eivät sytytä kasveja tai muista hautakoristeita.

Aattohartaudet ja muut joulun ajan tapahtumat

Katso aattohartaudet ja muut joulun ajan tilaisuudet seurakuntien kotisivuilta.

Kaikissa tilaisuuksissa on vahva maskisuositus. Tilaisuuksissa on mahdollista säilyttää riittävät turvavälit. Huolehdimme hygieniasta tehostetusti.

Hämeenlinnan seurakunnat toivottavat kaikille hautausmailla kävijöille rauhallista joulua.

2021-12-21 16:17:00.0