Koronatilanne kiristyy, mutta joulua ei ole peruttu. Hämeenlinna-Vanajan seurakunnassa joulua vietetään ulkona, somessa ja striimien äärellä. Ajankohtaiset tiedot joulunajan vietosta löytyvät nyt seurakunnan joulusivulta. Striimit ja videot löytyvät seurakunnan YouTube-kanavalta.

E-kortti.png

Joulunajan hartaudet, messut ja sanajumalanpalvelukset

AVI:n ja Tampereen hiippakunnan ohjeiden sekä seurakunnan paikallisen tilannearvion mukaisesti tilaisuuksissa, jotka järjestetään sisätiloissa 24.12.2021-23.1.2022 voi olla samaan aikaan läsnä 10 henkilöä ja ulkotiloissa 50 henkilöä.

Koronapassi on vaihtoehto rajoituksille. Koronapassia voi hyödyntää konserteissa, myyjäisissä ja tapahtumissa, ei kuitenkaan uskonnollisissa tilaisuuksissa (jumalanpalvelukset, messut ja toimitukset).

Kaikissa tilaisuuksissa on vahva maskisuositus. Tilaisuuksissa huolehditaan tehostetusti hygieniasta.

Jouluaaton hartaudet toteutetaan ulkona: katso jouluaaton hartauksien tarkentunut aikataulu joulusivuiltamme!

Jouluyön hartaus, jouluaamun sanajumalanpalvelus ja Tapaninpäivän messu striimataan ilman yleisöä.

Toivon kynttilät syttyvät hautausmailla

Kynttilän vieminen läheisen haudalle kuuluu jouluun. Haudoilla käydään eniten jouluaattona, myös joulupäivä ja Tapaninpäivä ovat hautausmailla vilkkaita aikoja.

Tarkistathan hautausmaihin liittyvät ohjeet täältä.

Joulupolut

Päkän joulupolku perheille Hämeenlinnan kirkon ympärillä 6.1. asti

Joulupolku perheille Rengossa 6.1. asti

Joulupolku perheille Vanajan hautausmaalla 6.1. asti

Seimipolku Hämeenlinnan keskustassa 29.12. asti

Joulun valoa

Hämeenlinnan kirkon valaistus 26.12. asti

Rengon kirkon valaistus 6.1. asti

Lyhty Hämeenlinnan torilla

Joulunaika YouTubessa

Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan YouTube-kanavalle on koottu joulunajan livestriimit ja paketti jouluisia videotallenteita, katso ainakin seuraavat:

Nuorten kauneimmat joululaulut Poltinahon seurakuntatalolla 8.12.

Vanajan kamarikuoron joulukonsertti Hattulan kirkossa 12.12.

Onni-karhun joulutervehdys

Pisara joulurauhaa sinulle

Kanttori Sonja Seppäsen toivorikas joulun toivotus

Hämeenlinna-Vanajan seurakunta toivottaa valoisaa joulunaikaa!

2021-12-22 13:56:00.0