Bunkkeri-pelitila syntyi nuorten toiveista

Bunkkeri- toiminta on yhdessä nuorten kanssa suunniteltua, nuorille suunnattua pelitoimintaa, jossa pelaajat saatetaan yhteen pitämään hauskaa!

bunkkeri-pelitila-1-of-1-18-1.jpg

Bunkkeri-pelitila on luotu yhdessä Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan ja Hämeenlinnan kaupungin nuorisotyön kanssa.

–Haluamme edistää pelikulttuuria 13-29 -vuotiaiden hämeenlinnalaisten nuorten keskuudessa.  Meille on tärkeää, että kaikilla on mahdollisuus yhdessä pelaamiseen ja siihen, että se on mukava ja yhteisöllinen kokemus, kertoo nuorisotyönohjaaja Lasse Saraste Hämeenlinna-Vanajan seurakunnasta.

Toiminta tarjoaa mahdollisuuden harrastaa pelaamista myös tavoitteellisesti.

Bunkkeri syntyi nuorten tarpeesta, Hämpton Games nuorten unelmasta

Bunkkeri on pelitila, jossa järjestetään peli-iltojen lisäksi muun muassa laneja, koulutusta, e-sport-tapahtumia ja e-sport-kilpailuja.

Idea Bunkkeriin tuli Tampereen seurakunnalta, jossa vastaava ohjelma oli käynnissä.

–Kokeilin meilläkin ensin tietokonekerhoa, mutta kävijöitä oli vain muutama. Seuraavana vuonna ilmoitin, että kävijöiden vähäisen määrän takia kerho lopetetaan. Toisen lapsen äiti otti yhteyttä ja totesi ymmärtävänsä päätöksen, mutta sanoi kerhon olevan oikeasti hänen lapselleen tärkeä juttu, Saraste kertoo.

–Tämän jälkeen keskustelin nuorten kanssa ja aloimme yhdessä miettimään ja toteuttamaan toimintaa. Mukaan tuli Poltinahon lanit ja Crew nuorten toiminta. Pian kaupungin nuorisotyöntekijä Mikko Virta kiinnostui toiminnasta ja aloitimme yhdessä nuorten kanssa kehittämään toimintaa.

–Yhteinen unelmamme oli, että jonakin päivänä Hämeenlinnassa olisi joku isompi tietokonepeli tapahtuma, Saraste kertoo. Ja näin, jo hyvin alku vaiheessa lausuttiin Hämpton Games tapahtuman syntysanat.

Hämpton Games on Kanta-Hämeen suurin e-urheilun tapahtuma, joka koronan takia siirtyy pidettäväksi 28.5.2022. Siirron myötä tapahtuma pystytään järjestämään, kuten se on tarkoitettu; E-urheilua isolla lavalla ja live-yleisön edessä.

Tervetuloa Bunkkeriin. Palokunnankatu 16, Hämeenlinna
Tiistai, Keskiviikko, Torstai, Perjantai klo 15-20.

*Bunkkeriin voi tulla pelaamaan kuka tahansa 13 vuotta täyttänyt.
*Paikalla pelejä valvomassa ja ohjaamassa on aina seurakunnan tai kaupungin nuorisotyöntekijä.
*Koronarajoitukset ovat voimassa ja tilassa voi olla enintään 10 pelaajaa kerrallaan.
*Maskeja tulee käyttää tilassa ja maski on oltava itsellä mukana.
*Kannattaa tulla rohkeasti mukaan!

Wed Jan 19 14:00:00 EET 2022