Kauneimmat goes pub to 21.12. klo 19.00 alkaen

Tervetuloa laulamaan Kauneimpia Joululauluja irkkubändimme säestyksellä!

Aikataulu:

Klo 19.00 Voudin Kellari
Klo 20.00 Nooran Viinibaari
Klo 21.00 Albertin Kellari
Klo 22.00 Pub Vanha Nalle

Kauneimmat joululaulut on laulettu perinteisesti kirkoissa. Kauneimmat goes pub -kierroksella halutaan mahdollistaa laulamisen ilo myös hieman erilaisissa ja jopa tavallisesta poikkeavista paikoista.

Pastori Mirja Lassila oli ensimmäisen kerran vastaavalla pubi-kierroksella Riihimäellä.

- Silloin pohdittiin, että Englannissa käydään pienissä ryhmissä laulamassa joululauluja kotien pihoilla. Miksei voitaisi käydä laulattamassa ihmisiä paikoissa, joissa he viettävät vapaa aikaansa. Kirkkoon eivät kaikki tule,syystä jos toisesta ja silti joulu tulee ja kuuluu kaikille, sanoo  Lassila.
- Sitten päätimme kokeilla samaa täällä Hämeenlinnassa ja tänä vuonna kierrämme pubeissa jo kolmatta kertaa!

Joululauluissa tiivistyy suomalainen mielenmaisema. Haikea, ikävöivä ja herkkä. Yhdessä laulaessa koetaan lohdutusta ja iloa. - Pubibändissä joululaulut toteutetaan irkkutyyliin eli iloisella poljennolla. Siinäkin kynnys laulaa mukana mataloituu.

- Pubeissa on otettu meidät mukavasti vastaan. Ihmiset ovat ilahtuneet ja laulaneet innolla mukana. Bändiläiset ja laulajat ovat tässä samalla puolella.

2023-12-13 10:51:47.0