Avoimet työpaikat

Hämeenlinna-Vanajan seurakunnassa on avoinna johtavan kappalaisen virka, joka täytetään 1.6.2024 alkaen tai sopimuksen mukaan.

Johtava kappalainen on osa johtoryhmää ja toimii kirkkoherran ensimmäisenä sijaisena. Kappalainen koordinoi seurakunnan rekrytointien ja esimiestyön kokonaisuutta sekä osallistuu johtamisen ja organisaation kehittämiseen. Tehtävänkuvaan sisältyy yleinen seurakuntatyö ja rippikoulutyö.

Tehtävän menestyksellinen hoitaminen edellyttää: Ymmärrystä organisaation lainalaisuuksista ja oppimiskykyä johtamistyössä. Teologista ja strategista ymmärrystä seurakunnan työn kokonaisuudesta osana yhteisöä ja yhteiskuntaa. Projektiluonteisen työn ja tiimityöskentelyn taitoja. Rakentavaa ja eteenpäin vievää työotetta. Kykyä reflektoida ja kehittää omaa ja seurakunnan toimintaa.

Odotamme hakijalta: Osaamista toimia yhteistyössä ja dialogissa työyhteisössä ja erilaisten yhteistyöyhteisöjen kanssa. Kykyä rakentavan keskustelun ylläpitämiseen seurakunnassa ja yhteiskunnassa. Hakijoille katsotaan eduksi koeteltu oppimisen- ja johtamisen osaamisen.

Kappalaisen virkaa hakevan tulee olla pastoraalitutkinnon suorittanut pappi. Virkaan valittavalta edellytetään suomen kielen erinomaista suullista ja kirjallista taitoa sekä ruotsin kielen tyydyttävää ymmärtämistä. Virkaan valitun on esitettävä hyväksyttävä selvitys terveydentilastaan sekä rikosrekisteriote. Virassa on 6 kuukauden koeaika. Valinnassa voidaan käyttää soveltuvuusarviointia.

Viran palkkaus on vaativuusryhmän 603 mukainen, jossa vähimmäispalkka on 4 161,92 €/kk. Peruspalkan lisäksi maksetaan kokemuslisää KirVESTES:n mukaisesti aiempien palvelussuhteiden perusteella.

Hakuaika päättyy torstaina 14.3.2024 klo 15.00. Hakemukseen on liitettävä Kirkon nimikirjanote.

Virkaa haetaan ensisijaisesti KirkkoRekry-palvelun sähköisellä hakulomakkeella.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Toissijaisesti hakemukset voi lähettää liitteineen osoitteeseen Tampereen hiippakunnan tuomiokapituli, Näsilinnankatu 26, 33200 Tampere tai tampere.tuomiokapituli@evl.fi, jolloin hakemuksen liitteeksi liitetään vastaukset verkkolomakkeen kohdassa Tehtäväkohtaiset tiedot oleviin virkaan liittyviin kysymyksiin.

Ohjeita verkkolomakkeen täyttämiseen antaa notaari Hannu Laukkonen: hannu.laukkonen@evl.fi tai 0400 926 730.