Ahveniston kappeli

Hautaportinkuja 10, 13500 Hämeenlinna

040 804 9430 vahtimestari

110

Ahveniston kappeli sijaitsee Ahveniston hautausmaa-alueella. Ahveniston kappeli on varattavissa hautaan siunaamisia varten.

Historia

Vuonna 1925 rakennettu Ahveniston siunauskappeli on arkkitehti Ilmari Launiksen suunnittelema. Myös kappelissa oleva Kristusta ristillä esittämä lasimaalaus on Ilmari Launiksen tekemä. Vuonna 1986 kappeliin rakennettiin lisäsiipi, jossa on muun muassa odotustilat ja wc siunaustilaisuuksiin tuleville. Tällöin myös kappelin vanha osa peruskorjattiin.

Urut

Urkurakentamo Matti Erolan tekemät 9-äänikertaiset mekaaniset urut kappeli sai vuonna 1987.

Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan Ahveniston kappeli sisältä

Pysäköinti

Ahveniston kappelin yhteydessä on pysäköintialue. Pysäköintialueelle ajetaan Sairaalakadun ja Hautaportinkujan kautta (Hämeenlinnan kaupunki).

Esteettömyys

Kuulosauvoja ja induktiosilmukkaa ei ole.

Esteetön kulku Esteetön kulku
wc wc