Rimmin rukoushuone

Renkajärventie 1391, 14500 Iittala

Rimmin puinen rukoushuone on rakennettu vuonna 1935 suurelta osin talkoilla ja saaduilla hirsillä.

Silloisen Kalvolan seurakunnan kirkkoherra Emil Laurila oli asettanut tavoitteekseen saada rukoushuone palvelemaan pitäjän keskustasta kaukana asuvia sekä myös naapuriseurakuntien syrjäkulmilla asuvia. Hanketta varten perustettiin rukoushuoneyhdistys, joka osti tontin rukoushuonetta varten. Piirustukset sitä varten saatiin Urjalan Perholle rakennetusta rukoushuoneesta. Kyläläisten yhteiset ponnistukset takasivat hankkeen onnistumisen.

Piispa Aleksi Lehtonen vihki rukoushuoneen käyttöön vuonna 1936. Rukoushuone siirtyi yhdistykseltä seurakunnalle vuonna 1973.

Jugendtyylistä rukoushuonetta sekä sen sakastia ja keittiötä on kunnostettu vuonna 2008.

Ohjeita tilojen varaajille ja hinnasto.