Päätöksenteko Hämeenlinna-Vanajan seurakunnassa

Kokousnuija.

Seurakuntaneuvosto ja johtokunnat

Seurakuntaneuvosto ja kirkkoherra johtavat seurakuntaa. Seurakuntaneuvoston jäsenet ja muut seurakunnan luottamushenkilöt valitaan neljän vuoden välein pidettävillä seurakuntavaaleillaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Vaaleissa valitaan jäsenet sekä omaan seurakuntaneuvostoon että yhtymän yhteiseen kirkkovaltuustoonLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Lisäksi seurakunnan luottamushenkilöt toimivat yhteisessä kirkkoneuvostossaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Hämeenlinna-Vanajan seurakuntaneuvoston alaisuudessa toimivat eri työalojen johtokunnat, jotka koostuvat luottamushenkilöistä. Johtokuntien ja seurakuntaneuvoston esityslistat julkaistaan verkkosivuilla kolme päivää ennen kokousta. Kokousten pöytäkirjat julkaistaan verkkosivuilla viikon kuluessa kokouksesta.

Seurakuntaneuvoston ja johtokuntien pöytäkirjat löytyvät alasivuilta.

Kaikki seurakunnassa tehdyt viranhaltijapäätökset ja kuulutukset ovat nähtävillä täällä

Tutustu johtokuntiin:

Päätöksenteko seurakuntayhtymässä

Ylintä päätösvaltaa seurakuntayhtymässä käyttää yhteinen kirkkovaltuusto. Sen valmisteleva ja toimeenpaneva elin on yhteinen kirkkoneuvosto. Seurakuntayhtymässä päätetään seurakuntien taloudesta ja kiinteistöistä.

Lue lisää päätöksenteosta Hämeenlinnan seurakuntayhtymässä.

Toimintakertomus 2023

Linkki tiedostoon (PDF)Linkki avautuu uudessa välilehdessä