Virkatodistukset ja sukuselvitykset

Suosittelemme tilaamaan virkatodistuslomakkeet ja sukuselvitykset perunkirjoitusta varten sähköisellä lomakkeella:

Yksityishenkilöt, yritykset ja yhteisöt, tilaus yhdestä osoitteesta https://tilaavirkatodistus.fi/

Jos sähköinen tilaus ei onnistu, tilauksen voi tehdä myös puhelimitse Tampereen aluerekisteristä, puh. 03  2190 700 (arkisin klo 9–15)
Muut Tampereen aluekeskusrekisterin yhteystiedot ovat täällä.

Hämeenlinna-Vanajan seurakunta liittynyt Tampereen aluekeskusrekisteriin

Hämeenlinna-Vanajan seurakunta liittyi 1.1.2020 alkaen Tampereen aluekeskusrekisteriin. Aluekeskusrekisterissä hoidetaan kaikkien siihen kuuluvien seurakuntien kirkonkirjojen pito keskitetysti. Kirkonkirjojen pitoon sisältyy muun muassa virkatodistusten ja sukuselvitysten laatiminen, avioliiton esteiden tutkinta sekä kasteiden, avioliittojen, kirkosta eroamisten ja kirkkoon liittymisten rekisteröiminen.

Vainajasta tilataan sukuselvitys perunkirjoitusta varten siitä seurakunnasta, jonka jäsen vainaja oli kuollessaan. Tämä todistus kattaa vainajan perhesuhdetiedot kuolemaa edeltävältä ajalta takautuvasti 1.10.1999 asti. Vainajasta ei tarvitse tilata erillisiä todistuksia mahdollisista muista Suomen ev. lut. kirkon seurakunnista, joissa hän on ollut jäsen 1.10.1999 jälkeen.

Sukututkimukset

Sukututkimuksia varten laadittavia sukuselvityksiä tehdään Tampereen aluekeskusrekisterissä.

Hinnat

Todistusten hinnat vaihtelevat niiden tekemiseen käytetyn työmäärän mukaan. Jotkin todistukset vaativat tiedon hakemista esimerkiksi vanhoista kirkon kirjoista. Todistuksia voidaan joutua laatimaan manuaalisesti eli käsin myös todistuksen käyttötarkoituksen takia.

Katso virkatodistusten, sukuselvitysten ja -tutkimusten hinnat Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Apua sähköiseen asiointiin

Raatihuoneenkatu 19 (Posti lähetetään: PL 65)
13100  Hämeenlinna