Energiaköyhyys on saapunut Suomeen ja autettavien määrä on kasvanut myös Hämeenlinnassa

Diakoniatyö on tavattavissa Hämeenlinnan torilla ja markkinoilla ti 6.2.

Hämeenlinna-Vanajana seurakunnan maksuttomiin yhteisruokailuihin ja muihin auttaviin tilaisuuksiin osallistui viime vuonna yli 2000 henkilö enemmän kuin edellisenä vuonna. Seurakunnassa jaettiin n.1370 ruokakassia- ja yli tuhat muuta avustusta. Huomioitavaa on, että toimintaan on osallistunut enemmän osallistujia kuin edellisenä vuonna ja asiakaskontaktejakin on ollut enemmän. Selkeä avustuksen tarve liittyy myös  korkeiden sähkölaskujen maksamiseen.

Apua tarvitsevien perheiden ja henkilöiden kanssa pidettiin 3420 tapaamista ja 1236 ihmistä sai tukea hoivakodeissa tai asumispalveluyksiköissä.

Operaatio Talven verkkokaupan kautta lahjoitettiin ruokaan ja hygieniatuotteisiin 2200 euroa, vaatteisiin ja kenkiin 320 euroa ja harrastuksiin 550 euroa.

Tiistaina Operaatio Talvi tekee Helmitempauksen ja kerää lahjoituksia ja herättelee ihmisiä Hämeenlinnan torin markkinoilla.  Toivotamme teidät tervetulleeksi keskustelemaan köyhyydestä/ vähävaraisuudesta. Ketkä Suomessa ja Hämeenlinnassa ovat avuntarvitsijoita? Onko tilanteita, joissa avuntarvitsija ei saa tarvitsemaansa apua? Vaikuttavatko Kanta-Hämeen  Sotealueen taloudelliset leikkaukset pienituloisten elämään? Ovatko sosiaali- ja terveyspalvelut lähellä sinua ja saatko tarvittaessa apua?

Diakoniatyöntekijöiden kanssa voi keskustella avunsaantiin liittyvistä asioista. Esille nouseviin kysymyksiin huhtikuun aikana.

Hämeenlinna-Vanajan ev.lut. seurakunta auttaa seurakunnan alueella vähävaraisia hämeenlinnalaisia.

Operaatio talvi on nettikeräys, jonka avulla kerätään avustusvaroja ruokaan, lasten harrastuksiin, vaatehankintoja varten sekä sairauskuluja varten. Lahjoitettavaksi voi tuoda säilyviä elintarvikkeita (säilykkeitä ja kuivatuotteita), lahjakortteja ruokaan, edelleen voi tuoda tumppuja, pipoja, (aikuistenkin kokoa), villasukkia. Diakoniatyöntekijälle voi varata keskusteluajan taloudellisten asioiden selvittämistä varten.

6.2. teltalla työntekijät esittelevät diakoniatyötä ja sen toimintamuotoja. Teltalla on tavattavissa diakoniatyöntekijöitä ja kirkkoherra.

2024-02-02 11:52:00.0