​​​​​​​Vanajan seurakuntakoti muuttuu pisankataloksi pääsiäisen alla

Nyt voit ilmoittautua mukaan pisanka-työpajoihin.

Kynttilä, pisanka-muna ja koristeluvälineitä.

Pisankamunat ovat vahatekniikalla koristeltuja pääsiäismunia jotka edustavat ukrainalaista käsityöperinnettä. Työpajoissa käytetään mehiläisvahaa, kynttilän liekkiä ja vahvoja nestemäisiä pisankavärejä. Pisankapajoissa opastetaan pisankatekniikkaan ja traditioon. Meditatiiviset pisankapäivät on tarkoitettu heille, joille tekniikka on jo tullut tutuksi esim. pisankapajan kautta. Tällöin työskentely tapahtuu täydessä hiljaisuudessa eikä varsinaista opetusta ole. Musiikkia voi kuunnella työskentelyn ajan omilla kuulokkeilla.

Pisankapajaa varten on hyvä alkaa valmistautumaan hyvissä ajoin, sillä osallistujalla tulee olla mukanaan 1-5 tyhjää kanan-tai ankan munan kuorta, jotka on tyhjennetty mahdollisimman pienistä rei'istä. Koristeltavien munien täytyy olla tyhjennysreikiä lukuunottamatta täysin ehjiä ja kuivia. Osallistujat saavat ennakkoinfon ilmoittautumisen yhteydessä sähköpostitse. Ilmoittautuminen alkaa maanantaina 19.2.2024 klo 7:00.

Pisankapajojen osallistumismaksu maksetaan paikanpäällä käteisellä tai pankkikortilla.

Osallistumismaksut ovat:

20 € pisankapaja, sis. opastuksen, työvälineet ja värit, teetä tarjolla.

30 € meditatiivinen pisankapaja I, sisältää lounaan ja iltapäiväsuolaisen & salaatin.

10 € meditatiivinen pisankapaja II, sis. työvälineet ja värit, teetä tarjolla.

Tuotto ohjataan Suomen Lähetysseuran katastrofirahastoon Ukrainalaisten hätäapuun.

Järjestämme pääsiäisen alla pisankatyöpajoja ja hiljaisia, meditatiivisia pisankapajoja. Pisankapajojen ajankohdat, sekä ilmoittautumislinkin löydät osoitteesta https://www.hameenlinna-vanajanseurakunta.fi/ilmoittauduLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Tue Feb 20 09:45:00 EET 2024