PÄÄSIÄISEN MUNAPOLKU 15.3.–2.4.
Kristillisessä perinteessä kananmuna symboloi uutta elämää.

Muna voi tuntua päältäpäin kylmältä ja elottomalta, mutta se pitää sisällään suuren yllätyksen ja ihmeen.
Hämeenlinnalaisten yritysten näyteikkunoissa voit ihastella erilaisten kulttuurien
kauniita pääsiäismunia. Mahdatko löytää kaikki 13 munaa?

Munapolulla opit mielenkiintoisia asioita siitä, millaisia pääsiäismunia eri maissa ja
kulttuureissa on tapana koristella.

Kierrä ja nauti pääsiäisen ja kevään tunnelmasta koko perheen voimin!

Tehtävämoniste lapsilleLinkki avautuu uudessa välilehdessä (pdf)

Munapolku

Lasten ja perheiden pääsiäinen

PääsiäiskertomusLinkki avautuu uudessa välilehdessä päiväkoti-ikäisille lapsille Youtube-kanavallamme.

Ideoita ulkona liikkumiseenLinkki avautuu uudessa välilehdessä Youtube-kanavallamme. Varhaiskasvatuksen soittolistasta löytyy myös pääsiäiseen liittyviä askarteluohjeita mm. lusikasta sekä turpoavan pääsiäiskortin ohje.

Mitä kuuluu pääsiäiseen, Onni-karhu?Linkki avautuu uudessa välilehdessä Youtube-videolla Kirjepyhiskaveri Onni-karhu miettii, mitä eri asioita pääsiäiseen kuuluu.

Lastenkirkon nettisivuiltaLinkki avautuu uudessa välilehdessä löytyy paljon puuhaa ja tekemistä lapsille, mm. Lastenkirkon Youtube-kanavalla pääsiäisaiheisia videoita, sekä tulostettavia värityskuvia ja pääsiäispuuhia.

Toimintaa lapsille ja lapsiperheille