Sururyhmä – sinun surusi on totta

Läheisen ihmisen kuolema on syvä ja voimakas kokemus. Jokaisen suru on ainutlaatuinen ja oma. Surun jakaminen toisten kanssa auttaa jaksamaan ja siksi seurakunta tarjoaa vertaistukea sureville.

Sururyhmä on vertaistukea

Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan sururyhmässä saa jakaa omia ajatuksiaan ja tunteitaan muiden läheisensä menettäneiden tuella. Ryhmässä on lupa surra ja kysyä vaikeitakin kysymyksiä. Kokoontumiset päätetään lyhyeen hartauteen.

Sururyhmää ohjaa työpari, jonka muodostavat joko seurakunnan työntekijät tai työntekijä ja vapaaehtoinen.

Ryhmät ovat luottamuksellisia.

Sururyhmään sitoutuminen

Ryhmät ovat määräaikaisia ja kokoontuvat 6–7 kertaa, puolitoista tuntia kerrallaan. Ryhmään tullaan ilmoittautumisen kautta. Yhteen ryhmään voidaan ottaa kahdeksan henkilöä.

Suosittelemme, että menetyksestä on kulunut muutama kuukausi (2–6 kuukautta) ryhmän alkaessa, mutta ei enempää kuin vuosi.

Kevään sururyhmä ovat täysi.

Seuraavat sururyhmät alkavat syksyllä 2024 syyskuussa ja lokakuun lopussa (päiväryhmä).
Seuraa ilmoittelua.

Henkilökohtaista keskusteluapua voi pyytää seurakuntamme papeilta ja diakoniatyöntekijöiltä.

Lapsille suunnattu Helmijengi-sururyhmä

Katso myös lapsille suunnattu Helmijengi-sururyhmä.

Tulevat tapahtumat

Ei tulevia tapahtumia.