Jumalanpalvelukset tehdään yhdessä

Jumalanpalvelus on seurakuntalaisten yhteinen juhla, joka voidaan suunnitella ja toteuttaa yhdessä. Tervetuloa mukaan!

Seurakuntalaisilla on mahdollisuus palvella jumalanpalveluksissa erilaisissa tehtävissä:

• Lukijana Raamatun lukukappaleissa ja esirukouksissa.
  • Toivottaa seurakuntalaiset tervetulleeksi jumalanpalvelukseen ja jakaa virsikirjan ovella.
  • Kolehdin kerääminen.
  • Ehtoollisen jakaminen papin rinnalla, pdf.
  • Järjestää jumalanpalveluksen jälkeen kokoontuvia kirkkokahveja.

Tällaista vapaaehtoista kutsutaan kirkkoväärtiksi. Kirkkoväärtit ja ehtoollisten jakajat koulutetaan tehtäväänsä.

Ehtoollisavustajakoulutus

Ehtoollisavustajakoulutuksessa harjoitellaan ehtoollisen jakamista käytännössä alttarilla ja tutustutaan ehtoollisen teologiaan. Koulutettujen ehtoollisavustajien on mahdollista jakaa ehtoollista seurakuntamme messuissa.

Koulutukseen voivat halutessaan tulla myös jo kokeneet ehtoollisavustajat – kertaamaan ja kuulemaan seurakuntamme uudistuvasta käytännöstä, jossa seurakuntalaisia kutsutaan tähän tärkeään tehtävään.

Lisätiedot pastori Minna Lappalainen, p. 040 804 9303 tai minna.k.lappalainen@evl.fi.