Kodin siunaamisessa kiitetään ja pyydetään rukousta kodille

Kodin siunaaminen on rukoushetki, jossa kiitetään kodista, pyydetään siunausta sen asukkaille ja rukoillaan, että kodissa vallitsisi rakkaus.

Kodin siunaamisen rukoushetkeen kuuluu siunauksen lisäksi rukousta, raamatunlukua ja laulua. Tilaisuutta voi suunnitella yhdessä Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan työntekijän kanssa.

Kodin siunaamisen rukoushetken voi toteuttaa monella tavalla. Siunaamisen voi myös yhdistää tupaantuliaisiin tai kotona vietettävään lapsen kastetilaisuuteen, avioliittoon vihkimisen yhteyteen tai muuhun juhlaan.

Koti siunataan useimmiten muuton jälkeen tai ensimmäistä yhteistä kotia perustettaessa. Myös vapaa-ajan asuntoja tai muita tiloja voidaan siunata.

Varaa aika kodin siunaamiselle

Kodin siunaamisen voi varata Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan palvelutoimistosta, joka palvelee arkisin 9-12 ja 13-15 numerossa 040 804 9333.

Perhe seuraa, kun pappi siunaa kotia.

Sinun turvanasi on Herra, sinun kotisi on Korkeimman suojassa.
(Psalmi 91:9)