Hoksauta minut! -korttikampanja yksinäisten yli 65-vuotiaiden vanhusten löytämiseksi

Kuka tahansa yksinäisestä vanhuksesta huolta kantava voi antaa hänelle Hoksauta minut -yhteydenottokortin, jonka hän itse postittaa. Kortin postimaksu on maksettu valmiiksi. Vanhus itse päättää lähettääkö kortin Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan diakoniakeskukseen. Kaikki tiedot ovat luottamuksellisia.

Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan Hoksauta minut -yhteydenottokortit.

Apua yksinäisyyten mietitään yhdessä

Hoksauta minut! -kortti saapuu Hämeenlinna-Vanajan seurakunnassa vanhustyön yhteyshenkilölle. Tällä hetkellä yhteyshenkilö on diakoniatyöntekijä, joka ottaa yhteyttä lähettäjään kahden viikon sisällä. Yhteydenottajan kanssa mietitään yhdessä elämäntilannetta ja etsitään apua yksinäisyyteen tai muihin pulmiin.

Missä Hoksauta minut! -kortteja on jaossa?

Kortteja on jaossa kanta-kaupungin alueella kirkkoherranvirastossa, seurakunnan tiloissa, Kastellissa, kirjastossa ja apteekeissa.

Yhteistyökumppaneille kanta-kaupungin alueella

Lähde mukaan Hoksauta minut! -korttikampanjaan yksinäisten ikäihmisten löytämiseksi!

Moni arjessa kohtaamamme iäkäs sinnittelee hyvinkin epätyydyttävissä olosuhteissa. Vaikka hän olisi julkisten palvelujen piirissä, apu on joskus riittämätöntä. Henkilö voi kokea yksinäisyyttä ja turvattomuutta tai hänen elämänsä voi olla muuten vaikeaa.

Korttikampanja on kohdistettu hämeenlinnalaisten ikäihmisten arkisiin toimintaympäristöihin, ja sen taustalla on löytävän vanhustyön verkosto, johon kuuluu esimerkiksi Hämeenlinnan kaupunki.

Kortteja jaetaan paikoissa, joissa iäkkäitä henkilöitä liikkuu, esimerkiksi apteekeissa. Kortteja voi olla myös kaupoissa, kauppakassin viejillä, yksityisillä palveluntuottajilla tai vaikkapa taloyhtiöissä.

Tilaa Hoksauta minut -kortteja

Tilaa Hoksauta minut -kortteja omaan toimipisteeseen Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan diakoniakeskuksesta.

Birger Jaarlin katu 3, PL 65
13100  Hämeenlinna

Ajanvaraus ja asiointi:
maanantaisin, tiistaisin, torstaisin ja perjantaisin klo 9–12.
Toivomme yhteydenottoa puhelimitse tai sähköpostilla.