Lapsi leikkii syksyisessä luonnossa. Hämeenlinna-Vanajan seurakunta.

Metsämörri-kerhossa lapsi oppii luonnosta

Metsämörri-kerhot

•     tiistaisin klo 17.30- 19.00 Rengon päiväkodin kota
  •     tiistaisin klo 17.30- 19.00 Loimalahden leirikeskuksen piha-alue.

Metsämörrikerhossa ollaan aina ulkona

Metsämörri on leikki- ja satuhahmo, joka elää metsässä ja on eläinten sekä lasten ystävä. Metsämörrikerho on luontokerho, jossa lapsille kerrotaan metsän tapahtumista. Metsämörri opettaa lapsia kohtelemaan luontoa niin, että se pysyy puhtaana ja eläimet viihtyvät siellä.

Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan metsämörri-kerho on tarkoitettu 4-6-vuotiaille lapsille. Lapsilla tulee olla mukana repussa vaihtovaatetusta, istuinalusta ja omat eväät kullekin kerhokerralle. Ulkona ollaan säällä kuin säällä. Kerho on maksuton.

Metsämörri-kerhon vetäjinä toimivat seurakunnan koulutetut metsämörriohjaajat.

Ilmoittautuminen Metsämörri-kerhoon

Syksy 2024- kevät 2025 ilmoittautuminen auki 15.3.-30.4. tästä linkistäLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Lisätietoja Metsämörri-kerhosta

Lisätietoja seurakunnan Metsämörri-kerhosta antaa varhaiskasvatuksen ohjaaja Niina Huttunen, p. 040 804 9381, niina.huttunen@evl.fi.

Metsämörri-toimintaan voi tutustua Suomen Ladun kotisivuillaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Ympäristökasvatus osana varhaiskasvatustamme

Ympäristökasvatus on kasvatuksellista toimintaa, joka tukee elinikäistä oppimisprosessia siten, että yksilöiden tai yhteisöjen arvot, tiedot, taidot sekä toimintatavat kestävän kehityksen mukaisiksi. Kestävällä kehityksellä tarkoitetaan maailmanlaajuisesti, alueellisesti ja paikallisesti tapahtuvaa jatkuvaa ja ohjattua muutosta, jonka päämääränä on turvata nykyisille ja tuleville sukupolville hyvät elämisen mahdollisuudet.

Varhaiskasvatuksemme ympäristökasvatusta tukemaan on laadittu ympäristökasvatussuunnitelmaLinkki avautuu uudessa välilehdessä (Ympäristökasvatuksen polulla) sekä vuosittain uudistettava kestävän kehityksen ohjelma.

Toteuttamamme ympäristökasvatuksen tavoitteena on varsinkin lasten luontosuhteen luominen, vaaliminen ja vahvistaminen ja tätä kautta lasten tukeminen kasvussa kestävämmän kehityksen saralla.

Tavoitteenamme on, että ympäristökasvatus olisi kiinteä osa varhaiskasvatuksen pedagogista toimintaa, jonka keskiössä on oppiva ja hyvinvoiva lapsi.

Ympäristökasvatuksessamme kiinnitetään erityistä huomiota lapsen mahdollisuuteen olla aktiivinen toimija, joka saa oppia, kokea ja osallistua yhdessä muiden lasten ja varhaiskasvattajan kanssa. Leikin merkitys korostuu myös ympäristökasvatuksessa ja sille varataan tarpeeksi aikaa.