Hyvin sanottu

Hämeenlinna-Vanajan seurakunta ja Hämeenlinnan kaupunki ovat mukana Hyvin Sanottu -hankkeessaLinkki avautuu uudessa välilehdessä. YLEn ja Erätauko-säätiön Linkki avautuu uudessa välilehdessäkoordinoima hanke kutsuu parantamaan suomalaista keskustelukulttuuria.

Hankeen tavoitteena on edesauttaa positiivisen puheen ja kuuntelemisen taidon lisäämistä. Välineenä käytetään Erätauko-menetelmääLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Hanke kestää noin viisi vuotta.

Erätauko-keskustelussa pyritään asian, ilmiöiden ja ihmisten ymmärtämiseen. Hämeenlinnalaisia yhteisöjä kutsutaan ideoimaan, miten rakentavaa keskustelua voidaan edistää Hämeenlinnassa. Kaupunki ja seurakunta sitoutuvat käyttämään menetelmää sisäisesti. Omamme myös valmiuden erätauko-ohjaajien kouluttamiseen.

Hankkeeseen osallistujien joukossa on runsaasti kansallisia, kansainvälisiä ja paikallisia toimijoita sekä yksityishenkilöitä, kuten Tasavallan presidentin kanslia, Suomen Palloliitto, Eduskunta, Suomen ev.lut. kirkko ja Suomen Partiolaiset.

Kummit

Hämeenlinnan Hyvin sanottu -kummeiksi ovat lupautuneet jo pääjohtaja Olli-Pekka Heinonen, toimittaja Tapio Suominen, ylilääkäri Sally Leskinen, artisti Karri Miettinen, jääkiekkovalmentaja Antti Pennanen ja toiminnanjohtaja Suvi Seppälä Mini-teatterista.

Kummit edistävät omalla toiminnallaan Hyvin Sanottu -keskustelukulttuurin levittämistä mm. blogikirjoituksin, videoviestein tai kummille muutoin ominaisin keinoin.

Seuraa Hyvin sanottu -hanketta:

Hämeenlinnan kaupungin Hyvin sanottu -sivusto

Hämeenlinnan Hyvin sanottu -hankkeen Instagram tili