Seurakunta tukee vaikeissa tilanteissa

Huolia tai murheita? Älä jää yksin. Kun mieltäsi painaa yksinäisyys, suru, ihmissuhteet, talousongelmat tai mikä tahansa muu asia, voit kääntyä seurakunnan työntekijöiden puoleen. Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan työntekijät kulkevat rinnallasi, auttavat ja tukevat elämän eri vaiheissa.

Työntekijöidemme kanssa voit puhua luottamuksella vaikeistakin asioista. Uskosi laatua ei kysellä, eikä sitä, oletko kirkon jäsen. Keskustelutukemme on maksutonta.

Tapaamisen voi sopia seurakunnan tiloihin esimerkiksi diakoniakeskukseen.

Olemme sinua varten: henkilökunnan yhteystiedot löydät verkkosivuiltamme.

Kotikäynnit ja kotiehtoolliset

Pappia, diakoniatyöntekijää tai muuta seurakunnan työntekijää voi pyytää kotikäynnille. Kotikäynneillä kohdataan erityisesti ihmisiä, jotka eivät itse pääse seurakunnan yhteisiin tilaisuuksiin.

Kaikukortti

Kulttuuri kuuluu kaikille varallisuudesta riippumatta.

Kaikukortin tavoitteena on parantaa taloudellisesti tiukassa tilanteessa olevien nuorten, aikuisten, perheiden ja ikäihmisten mahdollisuuksia osallistua kulttuurielämään.

Kaikukortilla voi hankkia maksuttomia pääsylippuja esimerkiksi museoihin ja konsertteihin. Kaikukortti käy kaikkiin niihin kulttuuripalveluihin, jotka kuuluvat valtakunnalliseen Kaikukortti-verkostoon. Kaikukortti - Hämeenlinna (hameenlinna.fi)

Kaikukortilla voi hankkia Kanta-Hämeen alueen Kaikukortti-tarjonnan lisäksi maksuttomia pääsylippuja ja kurssipaikkoja myös muiden Kaikukortti-alueiden kulttuuritarjontaan.

Kaikukortteja voivat saada Hämeenlinnassa mm. diakonian asiakkaat, jotka ovat vähintään 16-vuotiaita ja tiukassa taloudellisessa rahatilanteessa eivätkä voi siitä syystä hankkia pääsylippuja. Kortti on henkilökohtainen eikä se maksa mitään.

Hämeenlinnan-Vanajan seurakunnan diakoniatyöntekijät myöntävät Kaikukortteja Diakoniakeskuksen aukioloaikoina, toivovat soittoa ja ajanvarausta etukäteen