Haluatko keskustella papin kanssa?

Kaikki seurakuntamme papit ovat käytettävissäsi, kun haluat keskustella. Papin kanssa voit jakaa ilosi ja surusi, saada tukea ja lohdutusta.

Voit soittaa suoraan haluamallesi papille ja sopia tapaamisen. Tapaamispaikkana voi olla seurakunnan tila, oma kotisi tai vaikkapa lähikahvila. Papin kanssa voit keskustella myös kävelylenkillä.

Keskustelut ovat luottamuksellisia ja maksuttomia.

Olemme sinua varten:

• lasten ja lapsiperheiden pappi Elias Riikonen, elias.riikonen@evl.fi tai 040 804 9312
  • alakoululaisten pappi Marja Vainikka, marja.vainikka@evl.fi tai 040 804 9314
  • nuorisotyön papit nuoria varten
  • oppilaitospappi opiskelijoita ja henkilökuntaa varten
  • vanhustyön pappi Sinikka Tuori, sinikka.tuori@evl.fi tai 040 804 9315
  • sairaalasielunhoitajat potilaille ja läheisille.

Voit myös ottaa yhteyttä suoraan haluamaasi pappiin.

Esirukouspyynnöt

Papilta voi pyytää esirukousta tai rippiä. Esirukouksen voi lähettää myös sähköisellä esirukouslomakkeella, jolloin vapaaehtoisten muodostama rukousrinki rukoilee puolestasi.

Kotikäynnit ja kotiehtoolliset

Pappia, diakoniantyöntekijää tai muuta seurakunnan työntekijää voi pyytää kotikäynnille. Kotikäynneillä kohdataan erityisesti ihmisiä, jotka eivät itse pääse seurakunnan yhteisiin tilaisuuksiin.

Mikäli ehtoolliselle tuleminen on vaikeaa, voit pyytää kotiehtoollista. Tilaisuudessa voi olla mukana myös muita läheisiä yhdessä sovittavalla tavalla.